מדידה ראשונה של צפייה דחויה: 36.1% רייטינג ל"האח הגדול"

נתוני הרייטינג מראים כי החזקים התחזקו והחלשים יותר נותרו כשהיו ■ "אולפן שישי" רשמה רייטינג של 22.2% - שיא מאז החל יאיר לפיד להגיש את התוכנית בשנת 2008

נתוני רייטינג ראשונים לשנת 2011 מביאים לידי ביטוי שינוי מינורי בלבד בנתוני הצפייה, עם כניסה לתוקף של שיטת המדידה החדשה. נתוני יום שבת האחרון, 1 בינואר 2011, היו הראשונים להימדד על-פי השיטה החדשה שנהוגה מהיום בישראל. מדובר בנתון הכולל את הצפייה בתוכנית מרגע תחילתה ועד השעה 02:00 בלילה - במה שמכונה "אובר נייט". משמע הדבר כי הנתונים שנמדדו כוללים גם צפייה שלא בזמן אמת, אלא צפייה דחויה הכוללת צפייה מאוחרת בתוכן שהוקלט על מכשירי ה-yes מקס או ה-HOT מג'יק ואף בשירות ה-VOD.

לאור החידוש יצאו הנתונים באיחור, ועל כן הם מובאים כאן באופן ראשוני בלבד, והם צפויים להשתנות. הטבלה השבועית כוללת צפייה דחויה של שבת, כאמור, וצפייה במתכונת שהיתה נהוגה עד כה במהלך יתר השבוע.

מהנתונים עולה כי החזקים התחזקו ולו במעט, ואילו החלשים יותר נותרו כשהיו. "האח הגדול" של קשת, כך נראה, הגיעה לרייטינג של 36.1% בערוץ 2, ואילו חדשות השבת עם דני קושמרו הגיעה לרייטינג מרשים של 31.7%.

תוכנית הריאליטי-דוקו של קשת "בקרוב אהבה" השיגה רייטינג של 26.5%, ואילו בערוץ 10 המשדר התיעודי "אנשי הדממה" של גדי סוקניק לא אכזב ורשם רייטינג של 8.1%.

יש לציין כי נתוני הצפייה בזמן אמת גלויים לזכייניות ולמשרדי הפרסום, אך עם זאת לא מתפרסמים.

נתוני יום שישי (סוף 2010) עדיין משקפים, כאמור, רק צפייה בזמן שידור התוכנית. ובכל זאת, התוכנית "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 מגיעה לשיא מאז החל יאיר לפיד להגיש את התוכנית בשנת 2008, עם רייטינג של 22.2%. ייתכן כי בזכות פרשת משה קצב, וייתכן שזה בגלל המסר של ג'קי מ"האח הגדול" הספרדי ששודר מיד אחר-כך. דבריו של ג'קי לאומה השיגו לא פחות מ-28.8% צפייה.

"ארץ נהדרת" רשמה בערב יום שישי רייטינג של 29.4%. בערוץ 10 באותו זמן נרשמו רק 5.3% לגיא זוהר, ו-2.1% ל"כאן גרים בכיף".

עוד השבוע, תוכנית התחקירים "עובדה" נחלשת מעט ביום חמישי, אך משיגה רייטינג של 20.2% שעדיין מספקים. מדובר, על-פי נתוני קשת, בחשיפה של כ-870 אלף צופים.

המעבר של הדרמה "פלפלים צהובים" ליום חמישי לא אכזב למרות הירידה בנתונים והביא 20.1% נמוכים באופן טבעי מהנתון הצפוי לאחר "האח הגדול".

ההצלחה של ערוץ 10 השבוע היא שוב "היפה והחנון", שמשיגה רייטינג של 18.1% ביום שני - רק מעט פחות מ"כלבוטק" של רשת שמשיגה 19.1%. רשת מביאה השבוע 19% ל"שחקו אותה בגדול" וחצי אחוז יותר ל"רוקדים עם כוכבים".

רייטינג
 רייטינג