סנו, יפאורה-תבורי וטמפו מעלות מחירים ב-3%-8%

כל החברות הודיעו על עליית מחיר גורפת בכלל המוצרים ■ יוניליוור מייקרת חטיפים ומוצרי ניקוי ■ עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם: "עליות המחיר לא מוצדקות, והספקים מנצלים את החגיגה"

החברות סנו, יפאורה-תבורי, טמפו, גניר ויקבי רמת-הגולן, מצטרפות לעליות המחירים בשוק - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי חברת יוניליוור מבצעת עליית מחיר בשורה ארוכה של מוצרי החברה, ולא רק בקורנפלקס, מרגרינה ודגני הבוקר.

חברת סנו הודיעה על עליית מחיר גורפת בכלל מוצרי החברה, בשיעור ממוצע של 8%. מדובר בהתייקרות של חומרי הניקוי והטואלטיקה המשווקים בעיקר תחת המותג סנו, וכן בהתייקרות מוצרי הטואלטיקה המשווקים בעיקר תחת המותגים כיף וקרמה.

בחברת סנו אומרים כי "חומרי גלם עלו בשיעורים הרבה יותר גבוהים. בנוסף, בשנתיים האחרונות וכתוצאה מהתחרות בשוק היתה שחיקה משמעותית של המחירים. למעשה, אחרי עליית המחיר הנוכחית אנחנו מגיעים למחירים שהיו לנו לפני שנתיים".

חברות המשקאות יפאורה-תבורי וטמפו מצטרפות לחברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל), שכבר הודיעה על עליית מחיר ב-2%-7%. יפאורה-תבורי תייקר את כלל משקאות החברה ב-3%-5%, ואילו חברת טמפו מבצעת עליית מחיר גורפת במוצרי החברה ב-2%-5%.

לדברי קמעונאים, המותגים תפוזינה, RC קולה, ספרינג וכן המשקאות בקרטוניות, כולם של חברת יפאורה-תבורי, יעלו ב-3%. מותג המים המינרליים מי עדן, שמפיצה יפאורה-תבורי, יעלה ב-5%.

גם חברת המשקאות גניר, המשווקת את פרימור, מעלה את המוצרים בממוצע ב-6%.

יקבי רמת-הגולן מצטרפת לכרמל מזרחי, שכבר הודיעה על עליית מחיר של 3%, ומייקרת את המוצרים ב-3%-8%.

חברת המשקאות הגדולה בישראל, קוקה-קולה ישראל, הודיעה בסוף השבוע כי תעלה, כאמור, את מחיר המוצרים ב-2%-7%. המשקאות המוגזים, כמו קוקה-קולה וספרייט, יעלו בשיעור של 2%; הבירות קרלסברג וטובורג יעלו ב-3%, פריגת סחוט יעלה ב-7%, ונביעות חצי ליטר ונביעות פלוס יעלו ב-3%.

יוניליוור מסרה כי "בשל העלייה החדה במחירי השמנים, שהיא הגבוהות מכלל חומרי הגלם, ניאלץ להעלות בפברואר את מחיר מרגרינה בלו בנד ב-9% ואת מחיר מיונז ב-8%. בשל העלייה במחירי קמח וסוכר, ניאלץ להעלות את מחיר חלק ממוצרי הדגנים".

אלא שמבדיקת "גלובס" עולה כי יוניליוור מייקרת עוד מוצרים. החברה הודיעה על עליית מחיר חמאת הבוטנים ב-5%, מוצרי הבייגלה ב-4%, חטיפים מלוחים ב-4.5%, תה ליפטון ב-13% וכן עליית מחירי המותגים פנטסטיק, קלין וסיף ב-3%.

יצוין כי חברות אלה מצטרפות לתנובה, אסם ושטראוס, שכבר הודיעו על עליות מחיר, וחלקן צפויות להרחיב את עליות המחיר למוצרים נוספים.

לדברי עדי צים, מבעלי השליטה ברשת מחסני כמעט חינם, "עליות המחירים לא מוצדקות, והספקים מנצלים את החגיגה. אסם העלתה מחירים גם במוצרים שחומרי הגלם שלהם לא התייקרו. הדולר והאירו ירדו, ולמרות שאסם מייבאת מוצרים, היא העלתה את המחירים. אסם היא גם זו שביצעה את עליית המחיר הגבוהה בשוק, היא מנצלת את כוחה לרעה".

מאסם נמסר בתגובה: "קבוצת אסם נמנעה מהעלאת מחירים במשך למעלה משנתיים וחצי. ההחלטה על עדכון המחירים התקבלה בעקבות העליות החדות והמתמשכות במחירי חומרי הגלם המרכזיים בתעשיות המזון:

"הסוכר התייקר בלמעלה מ-60%, מחירי החיטה עלו בכ-40%, השמן רשם עליות של כ-30%, והתירס זינק אף הוא בשיעור של כ-50%. לכך התווספו שיעורי ההתייקרות שחלו בשנתיים האחרונות במחירי החשמל, המים, הארנונה ושכר העבודה.

"עד כה הצליחה אסם לספוג את ההתייקרות ולשמור על רמות המחירים לצרכן בעזרת תהליכי התייעלות ויישום מתודולוגיות עבודה של נסטלה העולמית, אך לאור המגמות הנמשכות במשק הישראלי ובשווקי הסחורות הגלובליים, נאלצה אף היא לעדכן את המחירים".

פרימור
 פרימור