חברה של זאב רום מבקשת להכריז על דודי אפל כפושט-רגל

‎‎לטענת ‎‎חברת אלומיניום א.ה. החזקות, אפל לא פרע 2.6 מיליון שקל מתוך 7 מיליון שקל שפסק נגדו העליון לטובתה‏

‎‎חברת אלומיניום א.ה. החזקות בע"מ, שהיתה בעבר בשליטת איש העסקים מיכאל צ'רנוי וכיום היא בשליטת איש העסקים זאב רום, הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להכריז על איש העסקים והעבריין המורשע, דודי אפל, כעל פושט-רגל.

באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה ונועה אזולאי-הבדלה ממשרד עוה"ד ברנע ושות', טוענת אלומיניום כי אפל לא פרע 2.6 מיליון שקל מתוך סכום של 7 מיליון שקל, שפסק נגדו העליון לטובתה ביולי השנה בגין החזר הלוואה שהעמידה לטובת אפל.

לטענת אלומיניום, אפל מתחמק כבר מספר חודשים מלשלם את חובו. החברה מציינת כי לאחר מתן פסק דין היא פעלה כדי לחלט את הערבות הבנקאית שהפקיד אפל לשם הבטחת ההליכים, אך גם לאחר מימושה נותר לאפל חוב.

‎‎‏3 צ'קים לפירעון

‏הפרשה החלה ב-2001, כאשר העליון איפשר לאפל להתגונן בפני 3 צ'קים שלו בסכום של 13.1 מיליון שקל, שהוגשו לביצוע על-ידי אלומיניום בלשכת ההוצאה לפועל, כיוון שלא כובדו על-ידו, וזאת כנגד הפקדת ערבות בנקאית מטעמו.

בינואר 2009 קיבל המחוזי את גירסתו של אפל ודחה את תביעת אלומיניום לביצוע הצ'קים. בית המשפט קבע כי אפל אמור היה לקבל סכום של 37.5 מיליון דולר כעמלה מצ'רנוי, ולכן קבע כי הסכום של 13.1 מיליון שקל ייחשב כמקדמה על חשבון עמלה זו.

העליון קיבל את ערעור אלומיניום, וקבע כי אפל נתן את הצ'קים לפירעון הלוואה שקיבל מאלומיניום ולא כצ'קים לביטחון, כפי שטען. הוא פסק כי על אפל לשלם לאלומיניום כ-7 מיליון שקל.

‏לפני 7 שנים כבר ביקשה אלומיניום להכריז על אפל כפשוט-רגל, ובשנה החולפת גורמים נוספים, בהם המדינה, הגישו בקשות דומות בעקבות חובות כבדים שצבר אפל.

ביולי 2010 גזר בית משפט השלום בתל-אביב על אפל 3.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל בגין הרשעתו בעבירות של מתן שוחד ל-3 אישי ציבור, כדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטים של בנייה של חברת מגדל הזוהר שבבעלותו. לאפל אושר עיכוב ביצוע של העונש עד להכרעה בערעור שהגיש על ההרשעה ועל העונש. ‏‎‎‏