בעלי טיב טעם: נפטר עובדים ונעלה מחירים

חגי שלום ל"גלובס": "עקב העלאת שכר המינימום נצטרך לפטר עובדים בכמות גדולה, ומנגד להעלות את המחירים לצרכן" ■ "העלאת שכר המינימום היא מתכון בטוח לסגירת חברות"

"העלאת שכר המינימום היא מתכון בטוח לסגירת חברות ולהעברת הייצור לחו"ל. עבורי כיצואן המשמעות היא קטלנית: סגירת חברות" - כך אמר היום (ב') ל"גלובס" חגי שלום, בעל השליטה בחברת טיב טעם ובעלי חברת הארגז.

"אני מחזיק בחברת תדיטל, המייצרת וסתים אלקטרוניים לתעשיית הרכב - ו-100% מהייצור מיועד ליצוא. המפעל יושב בבאר-שבע ומעסיק כ-80 נשים, כולן יוצאות חבר-העמים וכמעט כולן מועסקות בשכר מינימום. לכן העלאת שכר מינימום היא העלאה נטו לכל העובדים", אמר שלום.

"גם כך אנחנו נאבקים בשער החליפין שהורג אותנו. זו חברה שגדלה בשיעור של 80%, ועדיין אני חייב להזרים לה כל חודש כסף כדי שתשרוד, כי אני לא יכול להתמודד עם הדולר השחוק. בשבילי המשמעות היא לסגור את המפעל ולהעביר אותו להודו כדי להוזיל עלויות. כמה אני יכול להפסיד?", הוסיף.

לדברי שלום, העלאת שכר המינימום גם תאלץ אותו לפטר עובדים בטיב טעם.

"נצטרך לפטר עובדים בכמות גדולה, ומנגד להעלות את המחירים לצרכן. אם פואד היה בעלים של רשת כזאת, הוא היה מתנהג אחרת ולא מרשה לעצמו להיות פופוליסט".

- יש לך מאיפה לפטר?

"אין לי ברירה. אני אפגע בשירות או בדברים אחרים, כי אני לא יכול לשאת את זה. הרווחים של הרשתות הקמעונאיות זה אחוזים בודדים. לאף אחד לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים".