בעל השליטה בדיגל: "אני חייב לפעול נטו לטובת החברה"

יהודה לוי, הבעלים של דיגל, פועל לקידום שתי עסקאות במקביל: מכירת השליטה למשקיע הפלסטיני בשאר אל מסרי, ומכירת פרויקט "נוף ציון" למשקיע יהודי מחו"ל

חודש לאחר הסערה בדיגל בעקבות חשיפת "גלובס" את זהותו של בשאר אל מסרי - המשקיע הפלסטיני שאמור לרכוש במסגרת הסדר אג"ח את מניות השליטה בחברה - מתייחס בראשונה בעל השליטה הנוכחי, יהודה לוי, למתרחש בה.

"מבחינה עסקית אני חייב לפעול נטו לטובת החברה - אין בכלל שאלה. צריך לעשות מאמץ כדי להגיע להסדר חוב שיניח את דעת כל הצדדים", אומר לוי, שפועל כעת בשני ערוצים. האחד, מכירת השליטה בחברה לאל מסרי כאמור, והשני - מכירת הנכס העיקרי של דיגל, פרויקט "נוף ציון" בירושלים, למשקיע יהודי מחו"ל.

מתחילת 2009 ועד היום לא שילמה דיגל למחזיקי האג"ח שלה כ-30 מיליון שקל שאמורה הייתה להעביר לידיהם - כמחצית מסך החוב למחזיקים. מחזיקי האג"ח, המיוצגים על-ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני, ניהלו מו"מ עם הנהלת החברה ועם כמה משקיעים, ולבסוף זכתה בהתמחרות הצעתו של אל מסרי, המיוצג בידי עו"ד דב ויסגלס.

עו"ד ויסגלס כבר העביר לנאמן האג"ח, הרמטיק נאמנות, צ'ק בסך של 5.6 מיליון דולר כדמי רצינות. מחזיקי האג"ח של דיגל החליטו אתמול לתמוך בהמשך המו"מ עם אל מסרי. לעומתם אנשי המגזר הדתי-לאומי מקרב המחזיקים פועלים במרץ כדי לבלום את המהלך. בין השאר נעשתה פנייה לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, והוגש מכתב איום בתביעה משפטית נגד החברה.

"דיגל שיווקה את הפרויקט בירושלים כשכונה יהודית עם 400 יח"ד ובית כנסת במרכזה, והבטיחה לרוכשי הדירות סגנון חיים דתי-לאומי, וכן שמירה 24 שעות ביממה", אומר עו"ד מרדכי מינצר, המייצג תושבים בשכונה.

בימים האחרונים דיווחה החברה על הצעתו של משקיע יהודי מחו"ל לרכישת פרויקט נוף ציון, ולמעשה לנטרול הצעת הסדר החוב. דיגל דיווחה שהשלמת העסקה כפופה בין היתר לבדיקת נאותות, וכן להסדרת חוב החברה לבנק לאומי ולמחזיקי האג"ח.

תלויים בבנק לאומי

דיגל הבהירה כי אם בנק לאומי, המממן את פרויקט נוף ציון, יאשר את מתווה ההשקעה, החברה תפעל לגיוס מקורות מימון לצורך העמדת יתרת המימון הנדרש להסדר החוב עם מחזיקי האג"ח (פירעון מלא מוחלט של תמורת 60 אגורות בגין כל 1 שקל ערך נקוב - הצעה מקבילה לזאת של אל מסרי).

בעשר השנים האחרונות התקשתה דיגל לפתח את פרויקט נוף ציון, הממוקם על קו התפר סמוך לשכונת ג'אבל מוכבר, ועד כה נבנו בה רק 91 יח"ד (מתוך 395 דירות יוקרה מתוכננות בפרויקט). מדוחות החברה עלה כי שלב א' של הפרויקט גרם לחברה הפסד גולמי של כ-15 מיליון שקל. דיגל נתונה כיום בקשיים, והגירעון בהון העצמי שלה מסתכם ב-18 מיליון שקל. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי" מחשש לחדלות פירעון. היקף החובות שלה 160 מיליון שקל, מהם כ-80 מיליון שקל לבנק לאומי, המחזיק בשעבוד שוטף על נכסי החברה.

דיגל נשלטת כאמור על-ידי יהודה לוי (38.2%), לאחר ששותפו מאיר שמיר התנער מהחברה, והודיע בחודש אוגוסט שהוא מוכן להעביר את מלוא החזקותיה של מבטח שמיר בדיגל (34.6% מההון) לידי מחזיקי האג"ח. המניות עדיין לא הגיעו לידי הנושים, כך שבאופן רשמי שמיר הוא עדיין מבעלי השליטה בחברה. בתחילת השבוע הושעה המסחר במניה, כיוון שעדיין לא פורסמו דוחות החברה לרבעון השלישי של השנה.