נהגים, זהירות: משרד התחבורה צופה 300 אלף קנסות השנה

תוכנית העבודה של משרד התחבורה ל-2011: עידוד מס על אבזרי בטיחות, הקלות ביבוא אבל צפי להצטרפות שני יבואנים מקבילים בלבד בשנתיים הקרובות

משרדי התחבורה והאוצר מגבשים צעדי עידוד והקלות מס להרחבת השימוש באבזרי בטיחות מתקדמים לרכב. כך עולה מתוכנית העבודה השנתית של משרד התחבורה. על הפרק נמצאים צעדי עידוד מס להתקנת מערכות לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכות לשמירת מרחק. יצוין כי אם יחליט האוצר להעניק עידוד למערכות שמירת מרחק יהיה זה, בין השאר, הישג לא מבוטל לחברת "מוביל-איי", שניסתה בשנים האחרונות להחדיר מערכות מתוצרתה לשוק באמצעות רגולציה.

מתוכנית העבודה של משרד התחבורה עולה, שהמשרד הפחית משמעותית את הציפיות בתחום הייבוא המקביל, כלומר ייבוא מסחרי של רכב שלא דרך יצרני הרכב. על פי תוכנית העבודה צפויים להופיע רק שני יבואנים מקבילים עד סוף 2012. זאת לעומת תחזית של עשרות בעבר. עם זאת במשרד מעריכים כי מספר היבואנים הכולל ביחד עם רכב דו-גלגלי וייתכן שגם רכב סיני יעלה עד סוף השנה מ-30 כיום ל-50.

מתוכנית העבודה של המשרד עולה כי בכוונתו להשיק עד סוף השנה נוהל מעודכן לייבוא ורישוי של רכב בייבוא מקביל, שיקל משמעותית על הייבוא האישי. בכוונת המשרד לערוך "פיילוט" מקדים לנוהל החדש. בנוסף מתכוון המשרד לשדרג את נוהל הייבוא המקביל ככל הנראה באמצעות הקלות נוספות.

מנגד, מתוכניות העבודה של משרדי הממשלה השונים עולה, כי חייהם של הנהגים על הכבישים יהיו קשים, מורכבים - ובעיקר יקרים יותר - בשל מסכת של הטרדות מכיוונים שונים. כך, למשל, צופה משרד התחבורה כי יבוצעו עד סוף השנה למעלה מ-40 אלף בדיקות תקינות לכלי רכב שנעים על הכבישים, כמעט 3400 בדיקות בחודש. המשרד מתכוון לדחוף השנה במרץ את תוכנית ניקוד העונשין החדשה והאגרסיבית שלו, וזו צפויה "להניב" השנה לא פחות מ-70 אלף קורסי נהיגה מונעת, שמותאמים לשיטת הניקוד החדשה זינוק של מאות אחוזים.

הסבר לצפי הקודר הזה אפשר למצוא בתחזית של מספר דו"חות המהירות, שיופקו באמצעות מערכת מצלמות הרדאר האוטומטיות החדשות, שיתחילו לפעול השנה. על פי הצפי של המשרד לביטחון פנים יופקו השנה באמצעי אכיפה אוטומטיים כ-300 אלף דו"חות (!), לעומת כ-65 אלף בשנה עד כה. עם זאת מדד התוצאה הצפוי של הירידה במספר הנפגעים בתאונות דרכים שמפרסם המשרד צנוע הרבה יותר רק 6%.