האם ההסכמים עם עובדי רשות השידור ייפתחו מחדש?

העיצומים של הוועד המשולב ברשות עשויים להביא לפתיחת ההסכמים עם יתר העובדים ■ הוועדים האחרים, שכבר סיכמו את תנאיהם, צפויים לדרוש השוואה לתנאים של הוועד המשולב

העיצומים של הוועד המשולב ברשות השידור עשויים להביא לפתיחת ההסכמים עם יתר העובדים ברשות. ל"גלובס" נודע כי דרישות העובדים במגזר זה להגדיל את מכסת השעות עליהן יפוצו בשכר ותוספות השכר המגיעות להם, צפויות להקרין על הוועדים האחרים אשר כבר סיכמו את תנאי עבודתם. כל תוספת שאלה יקבלו כעת תביא העלאה ליתר העובדים באופן מקביל.

שיבושי 400 עובדי הוועד המשולב ברשות השידור צפויים להשפיע בעיקר על שידורי ערוץ 1. העובדים, המועסקים בעיקר בתפקידי מינהלה תומכי שידור, לא יעבירו קלטות ולא יקלידו כותרות וכתוביות למהדורת "מבט".

לכן הונחו הקריינים להציג את המרואיינים השונים בכתבות בקול, כאשר בימים כתיקונים מועלה קרדיט תחת שמו של האדם המופיע בכתבה. כמו כן שובתים הנהגים והמזכירות ושירותי הגבייה של הרשות.

"אפליה מתמשכת"

העובדים, המאוגדים תחת ההסתדרות, טוענים מאז תחילת המשא-ומתן על אפליה מתמשכת בהסכמים אשר נסגרים מול מגזרים אחרים ברשות, ובהם העיתונאים והטכנאים.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", עובדי הוועד המשולב מוכיחים כי התוספות שהובטחו להם נמוכות באופן משמעותי מאלה שקיבלו העובדים האחרים. כך למשל מסתכמות תוספות השכר של עובדים אלה אחרי הרפורמה ב-0.6%, לעומת 2.5% של טכנאי הרדיו והטלוויזיה.

לפי ההערכה, בימים הקרובים ישובו הצדדים לשבת סביב שולחן הדיונים.