ינסה להזיז את הרכבת הקלה: זוכמן מונה למנכ"ל נ.ת.ע

בכך אישר דירקטוריון נ.ת.ע את המלצת ועדת איתור ■ בכוונת נ.ת.ע להתחיל בעבודות ההקמה של הקו האדום מפ"ת לבת ים כבר במהלך הקיץ הקרוב ולסיימן עד לסוף 2017

יצחק זוכמן, סמנכ"ל בכיר לתשתיות במשרד התחבורה, נבחר למנכ"ל החדש של נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) החברה הממשלתית האחראית על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן. דירקטוריון נ.ת.ע אישר היום את המלצת ועדת איתור בראשות יו"ר החברה, הח"כ-לשעבר מיכאל רצון לבחור בזוכמן לתפקיד. מינויו של זוכמן אמור להיות מובא לאישורה של הוועדה הבוחנת כשירותם של מועמדים לתפקידים בכירים בשירות הציבורי. וכן לאישורם של שרי התחבורה והאוצר.

זוכמן, 63, אחראי כיום על ניהול תוכניות העבודה הרב-שנתיות לפיתוח תשתית התחבורה היבשתית בכלל וקידום תשתיות התחבורה הציבורית בפרט. בנוסף אחריותו כוללת את ניהול תקציב משרד התחבורה. בשבועות הקרובים עתידה להתמנות ועדת היגוי עליונה להובלת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה , בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, ובה יהיו חברים נציגי משרדי התחבורה והאוצר, נ.ת.ע, נציג עיריית תל אביב ונציג יתר הרשויות המקומיות. בכוונת נ.ת.ע להתחיל בעבודות ההקמה של הקו כבר במהלך הקיץ הקרוב ולסיימן עד לסוף 2017. הקו האדום מפתח-תקווה לבת-ים יהיה באורך 22 קילומטרים ועלות הקמתו נאמדת בכ-11 מיליארד שקל.

רצון אמר כי הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב היא פרויקט בעל חשיבות לאומית אסטרטגית העתיד להשפיע השפעה מכרעת על עתידה הכלכלי של מדינת ישראל. מכאן יש לגזור את מימדי האתגר אשר מונחים מעתה על כתפיו של יצחק זוכמן. זוכמן ייכנס לתפקיד במקומו של ישי דותן שהתפטר לפני שבעה חודשים. במהלך התקופה מילאה את מקומו של דותן סמנכ"לית הכספים של נ.ת.ע גלית אסף-שנהר.

הקו האדום של מערכת ההיסעים ההמונית יחבר את הערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. אורך הקו יהיה כ-22 ק"מ, מתוכם 11 ק"מ מתחת לקרקע, בין צומת גהה למנשיה בתל אביב. לאורך הקו יוצבו 33 תחנות מתוכן 23 עיליות ו-10 תת-קרקעיות. עבודות הכנת התוואי בהיקף של 1.4 מיליארד שקלים בוצעו כמעט במלואן, ועתידות להסתיים בשנה הקרובה.