S&P: "אין לדלק נדל"ן מספיק מזומנים לפרעון אג"ח מאי"

חברת הדירוג S&P מעלות מכניסים את דירוג החברה BB לרשימת מעקב עם השלכות שליליות ■ S&P מעלות: "המקורות לתשלום האג"ח הקרוב אינם ודאיים"

חברת הדירוג, Standard & Poor’s מעלות, מדווחת היום (א') על הכנסת דירוגה של דלק נדלן , שבשליטת יצחק תשובה, לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. דלק נדל"ן מדורגת BB ע"י S&P-מעלות.

חברת הדירוג מודיעה כי הכנסת דירוגה של החברה לרשימת מעקב נובעת ממצב הנזילות של החברה וכן נוכח המינוף הגבוה. וזאת על רקע העובדה כי כל ניסיונותיה לשפר משמעותית את מצב הנזילות והמינוף בשנה האחרונה לא הועילו.

גורם נוסף שמציינת חברת הדירוג במסגרת השיקולים להכניס את דירוג החברה לרשימת מעקב - שני תשלומי אג"ח גדולים במאי ובספטמבר שתצטרך החברה לשלם בשנה הקרובה, "המקורות לתשלום האג"ח הקרוב במאי אינם ודאיים ונסמכים רבות על מימושים אשר אמורים להתבצע תוך זמן קצר מאוד", מעריכים ב-S&P-מעלות.

"נזילות החברה היא "חלשה", כך מעריכים בחברת הדירוג. "נכון לתחילת פברואר בקופת החברה אין מספיק מזומנים לצורך חלות האג"ח הקרובה במאי", כותבים הכלכלנים בהודעתם. בחברת הדירוג מתכוונים לבחון את ודאות התזמון של קבלת התמורות מהמכירה לצורך בחינת יכולתה של החברה לעמוד בתשלומי האג"ח בזמן.