חשופים: האם פייסבוק העבירה פרטי משתמשים ללא ידיעתם?

ראשי הוועדה לפרטיות בארה"ב חושדים: פייסבוק שינתה מדיניות, אך לא עדכנה את המשתמשים

שני חברי הקונגרס האמריקני, ג'ו ברטון הרפובליקני ואדוארד מארקי הדמוקרטי, העומדים בראש הוועדה לענייני פרטיות, שיגרו מכתב למנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבו הם דורשים הסברים על תקרית שבה היתה מעורבת החברה לפני כחודש.

בתקרית זו גילו משתמשים בפייסבוק כי הרשת החברתית מאפשרת למפתחי אפליקציות ומפרסמים חיצוניים גישה למידע אישי עליהם, הכולל בין השאר את כתובותיהם ומספרי הטלפון שלהם. לאחר שהמשתמשים התלוננו על כך, החברה החליטה לסגת ולמנוע מהמפרסמים גישה למידע.

11 שאלות לצוקרברג; התשובות - בעוד שבועיים

ברטון ומארקי כתבו לצוקרברג: "הסבר לנו מדוע פייסבוק, שבמכתב קודם שלה אלינו הדגישה כי שיתוף של פרטי זיהוי המשתמשים בפייסבוק עם גורמים חיצוניים עלול לעורר את חמתם, ממשיכה לשתף בפרטים דוגמת כתובות ומספרי טלפון של המשתמשים, שהם פרטים אישיים".

השניים, שהציבו בפניו לא פחות מ-11 שאלות בנושא מדיניות הפרטיות של החברה שבראשה הוא עומד, מצפים לקבלת מכתב תשובה בתוך שבועיים.

שני המחוקקים ציינו במכתבם גם כי פייסבוק הודיעה בעבר על השינויים במדיניות הפרטיות שלה בפוסט בבלוג המיועד למפתחי אפליקציות חיצוניים. לכן, השניים שואלים את צוקרברג האם חשיבותם של המפתחים בעיני החברה גדולה מזו של המשתמשים שלה.

"אם לא זהו המקרה", הם כותבים, "הסבר לנו כיצד פייסבוק התכוונה להודיע למשתמשים על כך שצדדים שלישיים יקבלו גישה למידע האישי של המשתמשים", כותבים השניים.

פייסבוק, מצידה, טוענת כי היא אינה מוסרת מידע אודות משתמשיה ללא הסכמתם. "אנו מאפשרים למשתמשים שלנו לחלוק מידע אך ורק לאחר שהם אישרו זאת מפורשות", ציינה.

בתוך כך, פייסבוק תחשוף בשבוע הבא את קמפוס המשרדים החדש שלה במנלו פארק שבעמק הסיליקון, קליפורניה. פייסבוק, ששלשום (ו') ציינה 7 שנים להיווסדה, תערוך אירוע בבניין עיריית מנלו ביום ג' ובו תציג את הקמפוס החדש.

משרדיה של החברה, המעסיקה יותר מ-2,000 עובדים, ממוקמים בעיר פאלו אלטו, גם היא בעמק הסיליקון.