חדשים ומומלצים: הספרים שתרצו אצלכם על המדף

"גלובס" ממליץ לכם על הספרים הטובים שבקרוב כולם ידברו עליהם: "תוכנית אב", "תמונה של אמא וילדה", "זדון" ו"הגרדום בקרחת היער"

בעקבות הדמות

"הגרדום בקרחת היער", אלן ברדלי, מטר

בספרו הקודם (המתיקות בתחתית הפאי) מציג אלן ברדלי בפני הקורא לא רק עיירה בריטית מנומנמת עד לשורשי שערותיה, אלא גם דמות נפלאה, שנונה, חכמה ומשעשעת להפליא - פלביה.

בספר הזה, ברדלי קיבל החלטה והוא דורך על הדוושה במלוא הגז קדימה, והתוצאה מרנינה. ביקור וסיור מודרך בעולמן וחייהן של מבחר דמויות ביזאריות ומקסימות. ספר מקסים, תענוג אמיתי, חופשה מתוקה מהבלי היום-יום.

קרובי משפחה: למי שאוהב את השנינות, שמחת החיים והדקדקנות, תחת הסיסמה "סופר בריטי זה מחייב", הייתי ממליץ על "שלושה בסירה אחת" מאת ג'רום ק. ג'רום האגדי.

הכלאה שעובדת

"זדון", כריס וודינג, אגם

זדון הוא עולם מקביל המתקיים בתוך חוברות קומיקס מבעיתה. מעטים מכירים את העולם הזה ומעטים עוד יותר מצליחים למצוא את דרכם החוצה מתוכו. סת' וקיידי משוכנעים שזוהי רק אגדה, אך לאחר שחברם נעלם השמועות הופכות בפתאומיות למציאות - מבעיתה ומלאת זדון. וודינג הוא סופר צעיר שנטש את עולם הספרות המסורתי לטובת כתיבה חדשה למען הדור הצעיר. זדון הוא יותר מכל המחשה של זיווג בין ספרות ה"מנגה" המאוירת לספרות הנוער המודרנית.

קרובי משפחה: בשנים האחרונות יוצאים ספרים מקסימים המכילים שילוב בין קומיקס מסורתי, ציורים וספרות יפה. ראוי לציין את הספר המאויר "התגלית של הוגו קברה" מאת בריאן סלזניק, ואת "זהירות מפלצות" הנפלא במיוחד של אלן סנו.

לא רק שירה

"תמונה של אמא וילדה", רחל חלפי, קשב לשירה

נתחיל בהתחלה: זהו לא רק ספר שירה. יש בספר שירים. לא רק של המחברת אלא גם של אימה. אימה המנוחה. אבל יש בספר גם קטעים קטנים. קטנים אבל טעונים, קטנים אבל משמעותיים. חלקם יבשים עד כדי דיווח רפואי, וחלקם רגישים עד כדי כאב פנימי בלתי נסבל. מעל לכל השירים והקטעים מרחף המוות המתקרב ומגיע, המוות הבלתי נמנע.

ללא ספק זהו ספר מפתיע המכיל בתוכו כוח ועוצמה שכבר מזמן לא נראו על מדפי השירה המודרנית בארץ ישראל.

קרובי משפחה: "תת ההכרה נפתחת כמו מניפה", השיר והספר הנושא את אותו השם מאת יונה וולך יתאים לי מאוד.

הוקינג לכל נפש

"תכנית אב", סטיבן הוקינג, הוצאת ינשוף

חלומו של איינשטיין היה למצוא את התיאוריה המאגדת את היקום כולו. סטיבן הוקינג, אחד המוחות הפעילים ביותר על הפלנטה הזאת השקיע שנים ארוכות מחייו כדי לכתוב את התיאוריה הזאת. ומה אנחנו יודעים, ככל הנראה הוא הצליח.

לתיאוריה קוראים תיאוריית-אם והוקינג מצליח להעביר לקורא לא רק את חידושי הפיזיקה האחרונים, אלא גם את הישגי המחשבה ב-3,000 השנים האחרונות בצורה בהירה ומעניינת להפליא.

קרובי משפחה: בזן ספרות המדע הפופולארי תמיד היו כמה כוכבים שחצו את הקווים. "כאוס" מאת ג'יימס גליק היה להיט גדול ו"קיצור תולדות הזמן" מאת אותו ההוקינג כבש גם הוא את המדפים.