האוצר אישר - והארכת כביש חוצה ישראל צפונה יוצאת לדרך

למרות שהקטעים מתוכננים ככבישי אגרה, נשקלת במדינה האפשרות להציע מענקי הקמה לזוכה במכרז, לאור רמת הכדאיות הכלכלית הנמוכה שלהם

פרויקט הארכת כביש חוצה ישראל צפונה עד למחלף סומך, יוצא לדרך. האוצר פרסם הבוקר (ג') את שלב המיון המוקדם לשני קטעים באורך כולל של 20.5 קילומטר ובעלות הנאמדת בכ-3 מיליארד שקל. למרות שהקטעים מתוכננים ככבישי אגרה, נשקלת במדינה האפשרות להציע מענקי הקמה לזוכה במכרז, לאור רמת הכדאיות הכלכלית הנמוכה שלהם.

ועדת המכרזים הבין משרדית המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל פרסמה היום את מסמכי המיון המוקדם למכרז בשיטת BOT לתכנון הקמה הפעלה ואחזקה של החלקים הצפוניים של כביש חוצה ישראל הנקראים קטעים 3 ו-7.

מדובר, כאמור, במכרז בינלאומי בשיטת ה-BOT במסגרתו יידרש הזכיין לתכנן, למממן, להקים ולתפעל כביש אגרה במשך תקופה של עד 30 שנה שבסיומה וחזר הכביש לידי המדינה. קטע 7 הינו ממבואות יוקנעם ועד מחלף תל קשיש. אורכו של הקטע הינו כ-5 ק"מ הכולל מנהרה באורך של כ-1.7 ק"מ. עלותו ההקמה של קטע זה מוערכת במיליארד שקל.

קטע 3 הינו ממחלף תל קשיש דרך מחלף העמקים עד מחלף סומך. אורכו של הקטע הינו כ-12 ק"מ הכולל מנהרות של כ- 2 ק"מ. עלות ההקמה של קטע זה מוערכת בכ-2 מיליארד שקל.

הממשלה, באישור ועדת הכלכלה, קבעה כי הפרויקט יבוצע בשיתוף המגזר הפרטי ויופעל ככביש אגרה בקטעים 3 ו-7.

ביצוע החלקים הצפוניים של כביש חוצה ישראל הינם חלק מתוכנית "נתיבי ישראל" שאושרה ע"י הממשלה ב-24 בפברואר, שעניינה חיזוק וקישור הפריפריה באמצעות רשתות דרכים ומסילות לאיזור מרכז הארץ.

המכרז הבינלאומי לביצוע הפרויקט כולל שני שלבים: הראשון הליך מיון מוקדם והשני הגשת הצעות ע"י המציעים אשר ימצאו מתאימים בתום הליך המיון המוקדם.