הטיפ היומי: חברת מוליכים למחצה שתזנק ב-23%

ברקליס קפיטל: מניית אפלייד מטיריאלס תזנק למחיר של 20 דולר למניה ■ החברה פועלת בתחום הצגים השטוחים והמוצרים הסולאריים, כמו כמובן בתחום המוליכים למחצה

חברת ההיי-טק האמריקנית אפלייד מטיריאלס , מפתחת, מייצרת ומספקת מערכות ציוד ובקרה לתעשיית המוליכים למחצה, והיא בעלת לקוחות בכל רחבי העולם, החל מטייוואן, דרך ארה"ב ועד יפן ואירופה.

תעשיית המוליכים למחצה מהווה את מקור ההכנסות הגדול של החברה, וכן היא פועלת בתחום הצגים השטוחים והמוצרים הסולאריים (פוטו-וולטאים).

דוחותיה של החברה לרבעון הרביעי של 2010 הציגו תוצאות כספיות טובות אשר היכו את תחזיתנו המוקדמת, כאשר בשורה התחתונה נרשם רווח של 36 סנט למניה, לעומת הצפי שלנו ל-33 סנט. בנוסף, עדכנה החברה מעלה את תחזיותיה לרבעון הראשון של 2011, וכעת היא צופה רווח של 34-38 סנט למניה. ברמה השנתית, התחזיות של אפלייד הן לרווח של 11 מיליארד דולר, או 1.5 דולר למניה - מעל לקונצנזוס האנליסטים הצופה לה רווח שנתי של 10.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.28 דולר.

להערכתנו, תציג החברה תשואת יתר ביחס לשוק, ולפיכך אנו נוקבים במחיר יעד של 20 דולר, הגבוה בכ-23% ממחירה הנוכחי. זאת, לנוכח השיפור בכל הסגמנטים של פעילותה, בייחוד בתחום השבבים, שם היא צופה גידול של 10% בכלל התעשייה ל-34-36 מיליארד דולר, אשר יקבל ביטוי במחצית השנייה של 2011 בדמות הזמנות מטושיבה, Y5, אינטל וחברות נוספות. כן, צפויה עלייה גם ברווחיות של אפלייד מהתחום הסולארי (פתרונות של אנרגיה חלופית ואיכות סביבה).

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל