דיווח באתר אפי פיתוח: קניון AFIMALL ייפתח בשבוע הבא

אפי פיתוח: הפתיחה הרשמית ב-10 במארס ■ בדיווח מאמצע פברואר העריכה כי 160 חנויות ייפתחו במהלך חודש מארס ב"פתיחה רכה"

חדשות טובות לאפריקה ישראל : היום (ה') לפני זמן קצר הודיעה אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של קבוצת אפריקה ישראל ברוסיה, באתרה הרשמי כי קניון AFIMALL, פרויקט הדגל של אפריקה במוסקבה, עתיד להיפתח כבר בשבוע הבא, ה-10 במארס. אפריקה מנוהלת על-ידי איזי כהן, ובעל השליטה בה הוא לב לבייב.

נזכיר כי באמצע פברואר עדכנה אפריקה את המשקיעים כי היא דוחה (פעם נוספת) את פתיחת הקניון במוסקבה. על-פי הדיווח דאז, ייפתח ה-AFIMALL רק במהלך חודש מאי 2011. עם זאת, החברה העריכה כי תקבל אישור ל"פתיחה רכה" של הקניון לקהל הרחב במהלך חודש מארס, אישור שככל הנראה התקבל ברקע הדיווח שלה באתר האינטרנט שלה.

עוד העריכה החברה כי במהלך החודש הנוכחי ייפתחו בקניון כ-160 חנויות כאשר היא נסמכת על כך ש-74% מסך השטחים להשכרה בקניון כבר הושכרו. עוד הוערך כי לפחות 80% מהשטחים להשכרה ייפתחו בתוך פרק זמן של שלושה חודשים מהפתיחה הרכה - כלומר עד חודש יוני השנה.

קניון afimall במוסקבה של אפריקה ישראל / צלם: אבי שאולי
 קניון afimall במוסקבה של אפריקה ישראל / צלם: אבי שאולי

יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, העריך מוקדם יותר היום כי הפוטנציאל באפי פיתוח, המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, קיים והסביבה העסקית תומכת בו, אבל נראה כי במרבית החזיתות ישנה התארכות בתהליכים להצפת הערך. בן זאב המשיך להמליץ על מניית החברה ב"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 28 שקל למניה.

בתוך כך, דיווחה אפי פיתוח היום לבורסה בלונדון כי סמנכ"ל הכספים שלה, יבגני לונייב, התפטר ויסייים את תפקידו בסוף מארס 2011. החברה מסבירה בדיווח כי לונייב עוזב עקב רצונו לפרוש לעסקים פרטיים וכי מחליפו יוכרז בזמן הקרוב. נזכיר כי עזיבתו של לונייב מצטרפת לשורה ארוכה של עזיבת בכירים בקבוצת אפריקה בחודשים האחרונים. בין הבולטים בהם נציין את סמנכ"ל הכספים של הקבוצה רון פאינרו, מנכ"ל אפי ארה"ב ריצ'רד מרין ומנכ"ל אפריקה מגורים גילי דקל.