נטוויז'ן תפרט בפני לקוחותיה את זכויותיהם לביטול עסקה

חויבה להעביר לכל לקוחותיה הסכם המכיל את כל פרטי העסקה וכן טופס גילוי נאות המפרט את זכויותיהם לביטול עסקה - כך עפ"י הוראת הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס

חברת 013 נטוויז'ן תידרש להעביר בתוך 7 ימים לכל ציבור לקוחותיה הסכם המכיל את כל פרטי העסקה, וכן טופס גילוי נאות המפרט את זכויותיהם לביטול עסקה - כך על-פי הוראת הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס.

זאת בעקבות תלונות רבות של צרכנים נגד החברה, לפיהן היא מסרבת לבטל עסקאות מכר מרחוק, שלגביהן נשלחו בקשות ביטול תוך 14 יום מביצוע העסקה; לא מספקת הסכמים טרם התקשרות עם הצרכן, בניגוד לסעיף 5 בחוק הגנת הצרכן; ולא מעבירה כנדרש טופס גילוי נאות המפרט את זכות הצרכן לביטול העסקה בתוך 14 יום, אופן הביטול ותנאי הביטול.

החובה להציג חוזה מראש וכן לפרט את עיקרי העסקה בכתב בעותק שיישאר בידי הצרכן אינה ידועה אולי לכל הצרכנים, וחברות התקשורת איתן מבוצעות לא אחת עסקאות מרחוק - בין השאר טלפונית - נוהגות להקל בה ראש. ברשות להגנת הצרכן מקווים למגר את התופעה, לא מעט בעזרת פניות הצרכנים.

עו"ד פינקוס מציינת כי "שירותי האינטרנט לצרכנים מהווים היום פקטור חשוב בכל בית-אב בישראל, והדרישה גוברת והולכת. על כן חשוב שהצרכנים יידעו את זכויותיהם באופן ברור ויקבלו נוסח הסכם טרם ביצוע העסקה המכיל את כל פרטי העסקה. הרשות תעקוב ותאכוף את הוראות החוק בנושא התקשרות לחברות האינטרנט".

מ-013 נטוויז'ן נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאם להוראות הדין ומספקת לכל לקוחותיה את הסכמי המנוי ותקנוני המבצעים בהם מופיעים כל פרטי העסקה והאפשרות לבטלה. הטענות נבדקות על-ידינו, ונמשיך לעבוד בשיתוף-פעולה מלא עם הממונה על הגנת הצרכן. החברה משקיעה מאמצים ניכרים בתחום השירות במטרה להמשיך ולהוביל ולספק את השירות הטוב בישראל".