ירון זר מקפיץ מחיר היעד של ישראמקו ל-47 אג'

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים מעלה המלצתו למניית ישראמקו ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק" ■ "קיים ספק לגבי אספקת הגז המצרי לישראל בשנים הקרובות"

בכלל פיננסים ממשיכים היום (ג') לגלות את יתרונות הגז הישראלי על רקע משבר אמינות הגז המצרי. אנליסט האנרגיה ירון זר מעלה את המלצתו למניית ישראמקו ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק" ואת מחיר היעד ל-47 אגורות ליה"ש מ-39 אגורות - עלייה של כ-12.75 על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

על פי זר, תחזיות הביקוש לגז טבעי מיישרות קו כלפי מעלה. "הקונצנזוס בשוק הניח עד לאחרונה כי הגז הטבעי לא יעלה על 40% מייצור החשמל. אנו טוענים במשך מעל לשנה כי הביקוש לגז יעלה משמעותית על הקונצנזוס", כותב זר ומוסיף, "התחזית שלנו לשנת 2014 עומדת על כ-11 BCM לעומת כ-8 BCM לפי משרד התשתיות. להערכתנו, הגז יהווה 50%-70% מייצור הגז לעומת קרוב ל-40% ב-2010".

ישראמקו, נזכיר, מחזיקה ב-28.75% מהזכויות בקידוח "תמר". מנכ"ל החברה הוותיק יוסי לוי צפוי לפרוש מתפקידו בשבוע הבא. טרם מונה לו מחליף.

זר מניח כי קיים ספק לגבי אספקת הגז המצרי לישראל בשנים הקרובות וממשיך להניח כי הגז הישראלי יהווה נתח של כ-60% לפחות בעוגת החלוקה אל מול הגז המצרי. על פי זר, מחיר הגז המצרי לישראל, אם וכאשר יוזרם, צפוי לעלות משמעותית.

נזכיר כי רק שלשום עדכנה ישראמקו מרישיון "שמשון". על-פי הסקר הסייסמי שבוצע ב-2001 ועובד מחדש בפברואר 2010, קיימים בשטחי הרישיון רזרבות גז בהיקף מוערך של 2.3 TCF (טריליון רגל מעוקב).עוד עדכנה ישראמקו כי הסיכויים להצלחה גיאולוגית בשטחי הרישיון עומדת על 20%.