קרבות בעיר הנפט: קדאפי ממשיך להפציץ מורדים בראס-לנוף

מחיר הנפט מעל 104 דולר לחבית - המשקיעים ממשיכים להיות דרוכים לקראת מחר, אז צפוי "יום זעם" בסעודיה לאחר תפילות יום השישי

ההסלמה בלוב ממשיכה, מועמר קדאפי לא מוותר וממשיך בהתקפות האוויריות בעיר הנפט ראס-לנוף, שם מצויים מתקני הנפט של המדינה. מחיר הנפט ממשיך לטפס: מחיר הנפט עולה היום (ה') ב-0.5% ל-104 דולר לחבית על רקע דיווחים בתקשורת הזרה לפיהם כמעט כל תפוקת הנפט של לוב מושבתת בשל המהומות במדינה.

"עם ההסלמה המתמשכת ברס-לנוף יהיה זה רק עניין של זמן שמתקני הנפט יגררו לתוך הקרבות", אמר אנליסט המזרח התיכון ב-IHS בלונדון.

מהעיר ראס-לנוף, שם ממוקמים מתקני נפט חשובים, ממשיכים לזרום דיווחים על המשך הקרבות והפצצות מהאוויר, כמו גם על פגיעה במתקני הנפט. לוב הפיקה 1.6 מיליון חביות נפט ביום לפני פרוץ המהומות, אולם כעת התקשורת הזרה מדווחת כי מרבית תפוקה זו מושבתת.

הקהילה הבינלאומית עדיין שוקלת לנקוט צעדים שונים - הן הגדלת תפוקת הנפט על ידי קרטל אופ"ק והן פעולות צבאיות הנשקלות על ידי מדינות המערב - אולם לעת עתה מדובר בהתדיינויות בלבד ולא בנקיטת צעדים מעשיים. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", משלחת נציגים של ממשלת לוב תצא היום לאירופה כדי לקיים סדרת פגישות עם האיחוד האירופי ועם נאט"ו.

בינתיים, המשקיעים בשוק הנפט ממשיכים להיות דרוכים לקראת מחר, אז צפוי "יום זעם" בסעודיה לאחר תפילות יום השישי. "התייקרות הנפט לא נובעת מחוסר היצע אלא מחשש שהמהומות יתפשטו למדינות ערביות אחרות - בעיקר סעודיה", מסרו לאתר מרקטוואץ' כלכלנים ב-Commerzbank.