ההתאחדות אישרה להעביר זכויות ה-HD של הנבחרת ללא תמורה

אחרי כמעט חצי קמפיין ללא שידורי HD, מתוך כוונה של ההתאחדות לייצר רווח ממכירת השידורים, ערוץ 10 העביר את הזכויות למשחקי הבית במוקדמות יורו 2012 לספורט5 HD

4 משחקים אחרי תחילת קמפיין מוקדמות יורו 2012, אישרה ההתאחדות לכדורגל לערוץ 10 להעביר את זכויות ה-HD של המשחקים לערוץ הספורט. המשמעות: שני המשחקים הקרובים של הנבחרת במסגרת הקמפיין האירופי, ב-26 במארס נגד לטביה וב-29 במארס מול גיאורגיה, יועברו במקביל לשידור בערוץ 10 גם באיכות HD בערוץ הספורט.

סוגיית ה-HD של משחקי הנבחרת החלה בסמוך לתחילת הקמפיין. במסגרת מכירת הזכויות של משחקי הבית לערוץ 10 עבור סכום של כ-500 אלף שקל למשחק, קיבל ערוץ 10 גם את זכויות ה-HD, מתוך הסכמה כי הערוץ וההתאחדות לכדורגל יתחלקו שווה בשווה בהכנסות ממכירת ה-HD.

על ההסכם הראשון שהביא ערוץ 10 - העברת זכויות ה-HD של משחק הפתיחה מול מלטה לצ'רלטון - הטילה ההתאחדות וטו בשל הסכסוך בינה לבין צ'רלטון.

בהמשך סירבה ההתאחדות לאפשר את מכירת המשחקים הנותרים לערוץ הספורט, בשל הסכום הנמוך עליו הסכימו ערוץ 10 וערוץ הספורט בזמנו - כ-20 אלף שקל בלבד בעבור 4 המשחקים הנותרים של הקמפיין, מתוך הנחה כי זכויות ה-HD שוות יותר כסף.

כעת החליטה ההתאחדות לכדורגל להסיר את הווטו ולאפשר את שידור המשחקים בספורט5 HD, על מנת לאפשר לאוהדי הכדורגל ליהנות מהמשחקים שנותרו עד סיום הקמפיין.

ערוץ הספורט יישא בפער של עלויות ההפקה של שידורי ה-HD, היקרות במעט מהשידורים הרגילים.

שיתוף-הפעולה העסקי בין ערוץ הספורט לערוץ 10 התבטא לאחרונה גם בשידורי הצ'מפיונס ליג, כאשר ערוץ 10 רכש מערוץ הספורט את משחק הצ'מפיונס ליג בין ברצלונה לארסנל.

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אורי שילה, מסר בתגובה: "בעידן המודרני, עם הקדמה שחלה בעולם שידורי הספורט והכדורגל בפרט, ראינו לנכון שגם אצלנו בשנת 2011 יתאפשר לקהל אוהדי הנבחרת לראות את המשחקים באיכות הצפייה הגבוהה והחדה ביותר שניתן. מהלך זה מחדד עוד יותר את מיתוגה של הנבחרת הלאומית בפסגה, בדיוק במקום הראוי לה. עכשיו כל שנשאר זה להתאים את ההישגים לרמת השידור".