EMG דוחה בפעם השישית את חידוש אספקת הגז

אתמול הבטיחה אמפל כי אספקת הגז תחודש היום; מנייתה נופלת 6.7% ■ חב' החשמל: "קיבלנו אתמול הודעה מ-EMG שאספקת הגז תחודש היום אולם עד כה הגז טרם הגיע ולא שמענו מהם יותר"

מאכזבת גם הפעם: ל"גלובס" נודע כי EMG הודיעה היום ללקוחותיה בישראל כי עקב דליפה בצד המצרי, לא תחודש גם היום אספקת הגז המצרי לישראל. זאת למרות שאתמול הובטח כי הזרמת הגז ממצרים לישראל תחודש היום. מוקדם יותר נודע ל"גלובס" נודע כי עד כה לא חודשה ההזרמה כלל.

נזכיר כי אמפל , המחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרית EMG, דיווחה אתמול לבורסה על חידוש ההזרמה לאחר 5 דחיות קודמות. ל"גלובס" נודע כי אמפל הבהירה היום ללקוחותיה כי אספקת הגז תחודש בשעות אחר הצהריים.

יש לציין כי בהודעתה אתמול, אמפל לא ציינה מתי בדיוק תחודש אספקת הגז, אולם מדוברות חברת החשמל נמסר מוקדם יותר היום כי "חברת החשמל קיבלה אתמול הודעה מחברת EMG שאספקת הגז תחודש היום אולם עד כה הגז טרם הגיע ולא שמענו מהם יותר; הגז לא זורם".

אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה בסמוך לפרוץ המהומות במצרים, ב-5 בפברואר, לאחר פיגוע חבלני שפגע באחת מתחנות המדידה לאורך הצינור המוביל גז מתעלת סואץ לאל-עריש שבצפון סיני. EMG הקימה בשנת 2008 צינור גז מאל-עריש לאשקלון בעלות של כ-460 מיליון דולר.

נזכיר כי לפני שבוע בדיוק דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי מומחים במצרים דורשים להעלות את מחיר הגז לישראל. לדברי אותם מומחים, הגז עולה הרבה למדינה והוא בזבוז מבחינת העם המצרי. לפי הדיווחים, מצרים הפסידה 9 מיליון ביום בשל הייצוא המצרי של גז במחיר נמוך.

איברהים יוסרי, לשעבר שגריר במשרד החוץ המצרי, הנמנה עם יוזמי הדרישה להעלות את מחיר הגז לישראל, אמר: "יש לנו כבר פסק דין מבית המשפט העליון במצרים לעדכן את מחירי הגז לפי מחירי הנפט העולמיים. העם המצרי יזכה למיליארדי דולרים בעקבות העלאה כזאת".

בידיעה צוין שכעת זמן נוח למצרים להעלות את מחירי הגז ולפתוח הסכמים עם ישראל, כיוון שאין לישראל תחליף מיידי להספקת הגז ממצרים. EMG מספקת כ-40% מתצרוכת הגז של ישראל.