שכרו של מנכ"ל מלאנוקס יועלה ב-9.3% ל-410 אלף דולר

איל וולדמן יקבל גם חבילת מניות חסומות ששוויין הנוכחי הוא 1.3 מיליון דולר ■ עלות שכרו עמדה אשתקד על 1.6 מיליון דולר

עונת כתבי ההצבעה (Proxy) בארה"ב מצויה בעיצומה, וכפועל יוצא מתגלות עלויות השכר של חלק מבכירי החברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון האמריקני. מלאנוקס , המפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, עומדת לקיים את האסיפה הכללית בעוד קצת פחות מחודשיים, ואחד הנושאים שיונחו על שולחנה יהיה העלאת שכרו של איל וולדמן, יו"ר ומנכ"ל החברה, וכן הענקת חבילה צנועה של מניות חסומות.

וולדמן, כאמור, מכהן כיו"ר, וזו הסיבה לכך שבעלי המניות במלאנוקס נדרשים לאשר את חבילת התגמולים העדכנית שלו. שכר הבסיס של וולדמן, לפי החלטת הדירקטוריון, יועלה בשיעור של 9.3%, ויעמוד החל מאפריל השנה על 410 אלף דולר, לעומת 375 אלף דולר לפני העדכון. שכר ברמה זו - עבור חברה בסדר גודל של מלאנוקס - נחשב לסביר.

מלאנוקס נסחרת כרגע לפי שווי של 855 מיליון דולר - עלייה של 21% בשנה האחרונה. לוולדמן יש חזון להפוך את מלאנוקס לחברה שתמכור במיליארדי דולרים - בעקבות רכישת וולטייר הישראלית - ואם חזונו יתגשם עשויה מלאנוקס להיות שווה בעתיד הרבה יותר ממיליארד דולר.

ראוי להעלאה

יותר מזה, בדיקת ביצועי מלאנוקס בשנה האחרונה מוכיחה כי וולדמן ראוי לקבל את ההעלאה. הכנסות מלאנוקס עמדו אשתקד על 155 מיליון דולר - פי שניים מההכנסות בשנת 2007 (השנה שבה הונפקה החברה בנאסד"ק). מלאנוקס הונפקה לפי מחיר של 17 דולר למניה, ומחירה הנוכחי - 25.2 דולר - משקף תשואה נאה של 48%.

עוד עולה ממסמך ההצבעה של מלאנוקס, כי וולדמן יקבל חבילה של 50 אלף מניות חסומות ששוויין הנוכחי הוא 1.3 מיליון דולר. לוולדמן, מייסד מלאנוקס, יש החזקה בשיעור של 5.4% מהון החברה (46 מיליון דולר).

לפי הגדרות רשות ני"ע האמריקנית מוגדרת מלאנוקס כחברה אמריקנית - ולא כזרה - וזו הסיבה לכך שבעלי מניותיה יצטרכו לתת באסיפה הכללית הקרובה את הסכמתם לקיום הצבעת ייעוץ (Say On Pay), ולהחליט באיזו תדירות היא תתקיים - מדי שנה/שנתיים/שלוש שנים. Say on Pay, נזכיר, מאפשרת לציבור בעלי המניות להביע את דעתם על שכר בכירי החברה שבה הם מושקעים, אך הצבעתם אינה מחייבת את הדירקטוריון.

מסמך ההצבעה של מלאנוקס מגלה כי וולדמן קיבל אשתקד חבילת שכר בשווי של 1.6 מיליון דולר - כמחצית ממנה כהטבת אקוויטי. מרכיב המזומן בחבילה עמד על כחצי מיליון דולר בלבד.

מהרכב חבילת האופציות שיש בידי וולדמן עולה כי כולן מצויות עמוק "בתוך הכסף", ומגלמות הטבה צנועה של 3 מיליון דולר בקירוב.