באפט למשקיעים: "להיזהר מהמניות של פייסבוק וטוויטר"

"רוב הרשתות החברתיות יהיו מתומחרות יתר; לחלוטין קשה להעריך את שווי הרשתות החברתיות" ■ באפט:"הדולר לא ישמור על כוח הקנייה שלו בעוד 5, 10 או 20 שנה"

המשקיע האגדי, וורן באפט, שנודע בזכות מומחיותו בבחירת מניות מציע היום (ו') למשקיעים להיזהר מהערכות השווי של הרשתות החברתיות לקראת ההנפקה הציבורית הצפויה של החברות בענף הרשתות החברתיות.

"רוב הרשתות החברתיות יהיו מתומחרות יתר", אמר וורן באפט בניו-דלהי היום. מבלי לנקוט מפורשות בשמן של החברות אמר באפט כי "זה לחלוטין קשה להעריך את שווי הרשתות החברתיות, רק חלקן יהיו מנצחות גדולות ויפצו על היתר", אמר.

נזכיר כי ענקית הרשתות החברתיות, פייסבוק, עומדת בפני הנפקה ציבורית בשנה הבאה וכבר השקיעו בה בבנק ההשקעות גולדמן זאקס על פי שווי של 50 מיליארד דולר. לצד פייסבוק גםטוויטר מתכוונת לצאת להנפקה ציבורית וכך גם הרשת החברתית גרופון ניהלה מגעים להנפקה ראשונית ושוויה הוערך ב-25 מיליארד דולר.

באפט: "כוחו של הדולר יחלש"

עוד באותו מפגש בניו-דלהי, המיליארדר וורן באפט, יוצא היום בקריאה למשקיעים להתרחק מהשקעה באג"ח ארוכת טווח הצמודות לדולר כיון שכוח הקנייה של הדולר עושה את דרכו מטה. באפט שהאיץ בקונגרס האמריקני להילחם באינפלציה בשנת 2009, מוטרד גם היום מהשפעות האינפלציה על הדולר וממליץ להימנע מהשקעות ארוכות טווח הצמודות לדולר.

"אני ממליץ להתרחק מהשקעות ארוכות טווח בדולר", אמר יו"ר קבוצת ברקשיר, וורן באפט היום בניו-דלהי שבהודו. עוד בהמשך דבריו "אם אתם שואלים אותי האם הדולר ישמור על כוח הקנייה שלו בעוד 5, 10 או 20 שנה, אני אומר באופן נחרץ שהוא לא ישמור", אמר באפט.

בתוך כך נציין כי יו"ר הפד של אטלנטה, דניס לוקהרט אמר היום (ו') כי רמת האינפלציה בארה"ב עדיין מאפשרת לפדרל ריזרב לשמור על ריבית אפסית ולא להעלות את הריבית. לוקהרט הוסיף כי למעט העלייה במחירי האנרגיה והמזון, רמת האינפלציה עדיין נמוכה. עוד הוסיף כי תוכנית הרכישות אג"ח של הפד מצליחה לעודד את הכלכלה ורמז על כך כי תוכנית ההקלה הכמותית תימשך כמתוכנן אך לא תורחב מעבר לכך. נזכיר כי תוכנית ההקלה הכמותיעת של הפד ספגה ביקורת קשה בטענה שהיא זורעת את זרעי האינפלציה בעתיד.