עסקת אפימול: בן-זאב צופה "שערוך משמעותי" באפריקה

"אם החברה תעמוד ביעדים" ■ מריל לינץ': "הפיצוי בגין הוצאות החב' יעמוד על כ-75 מ' ד' ורואים בהודעות אלה צעד חיובי, המפחית במידה מסוימת את חוסר הוודאות שאפפה את מניית החברה"

חברת הבת, אפי פיתוח, הגיעה להבנות לרכישת מלוא אחזקות העירייה בפרויקט ‏AFIMALL City‏ ומתחם סמוך של 2700 חניות תמורת 310 מיליון דולר.‏ בנוסף, תמסור עירית מוסקבה לאפי פיתוח, את זכויות הפיתוח במרכז הקניות ‏Tverskaya‏ תמורת פיצוי בגין מלוא ההוצאות שהושקעו ע"י אפי פיתוח בפרויקט זה.‏ פיצוי שיכול להינתן בדרך של בענקת זכויות בנייה נוספות בפרויקטים סמוכים של אפי פיתוח, שיוותרו בידי החברה הייעודם הנוכחי לפיתוח כשטחים מסחריים ויחידות מגורים.‏

האנליסטים במריל לינץ' מציינים שהפיצוי בגין הוצאות החברה יעמוד על כ-75 מליון דולר ורואים בהודעות אלה צעד חיובי המפחית במידה מסוימת את חוסר הוודאות שאפפה את מניית החברה בתקופה האחרונה.‏ כאמור מדובר בהבנות ועדיין לא בהסכם חתום. ביום שלישי תפרסם אפי פיתוח את התוצאות לסיכום השנה החולפת וביום חמישי תפרסם אפריקה ישראל.‏

"הבנות עם עיריית מוסקבה עשויות לסמן את הדרך קדימה בפרויקטים העיקריים של החברה" אומר הבוקר מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, יובל בן זאב ומוסיף, "הבנות עם עיריית מוסקבה הן בדרך כלל מצב טוב (תחשבו איך מגדירים את ההיפך מזה) וחשיבות העסקה היא בעיקר חזרה ל'עסקים כרגיל' עם עיריית מוסקבה, אבל במקביל אנו ממליצים לחכות לדוח הכספי המלא".

האנליסט מדגיש כי "אבני הדרך המשמעותיות נותרו השכרת מלוא השטחים בקניון ועמידה ביעדי שכר הדירה, לצד חתימה על הסכם מימון מחדש של הקניון".

לדברי בן זאב, "הרכישה תסייע לחברה להשיג שליטה מלאה בפרוייקט לצד היכולת לתפעל את החניון שלו, שהיווה עד כה נקודת חולשה של הקניון. החברה צפויה לפעול למימון מחדש של הקניון באופן שיאפשר לה לממן את עסקת הרכישה, להוריד את הריבית בהלוואות ולהבטיח תזרים מזומנים משמעותי בשנים הבאות".

לגבי הצפת ערך ושערוך של הקניון מעריכים בכלל פיננסים כי אם החברה תעמוד ביעדים אליהם התייחסה בעבר, דהיינו שכ"ד שנתי של 130-150 מיליון דולר, אזי צפוי שערוך משמעותי בסוף 2011. בן זאב ממשיך בהמלצת "תשואת שוק".

על הויתור על זכויות בקניון טברסקיה בתמורה לפיצוי, מציין בן זאב כי החברה דיווחה כי תחזיר לעירייה את הזכויות להקמת קניון טברסקיה, מה שנחשב עד לא מזמן כפרוייקט מרכזי נוסף של החברה כחלק ממתחם טברסקיה זסטאבה. לדבריו, "החברה צפויה לקבל פיצוי מעיריית מוסקבה בגין ההשקעה שבוצעה במתחם (80-100 מיליון דולר להערכתנו), כאשר הפיצוי יתקבל במזומן או בזכויות בניה עודפות במתחם טברסקיה".

ומדגיש כי "כבר היום יש לחברה זכויות בניה בהיקף משמעותי ביותר באזור (כ-350 אלף מ"ר), כך שייתכן והחברה היתה מעדיפה לקבל פיצוי במזומן. אנו סבורים כי החשיבות העיקרית היא דווקא המימד הלא פורמלי של העסקה, דהיינו השגת ההבנות לכשעצמן. אנו מעריכים כי הבנות אלו בנוגע לויתור על הפרוייקט עצמו מסמנת חזרה למצב של "יחסים כרגיל" עם עיריית מוסקבה, בעידן שלאחר החלפת ראש העיר".