פסטיבל מיפ: פוקוס על השעשוענים ותוכניות הייעוץ המשפחתיות

התעשיה הישראלית תנסה לשווק בפסטיבל את הפורמטים "לעוף על המיליון", "צחוק מהעבודה", "בטבעת זו", "תמיד נשאר אבא ואמא", "משפחה חורגת פלוס", "מתלהבת", "TLV" ועוד

התעשייה הישראלית נערכת לנסיעה ליריד מכירות הטלוויזיה מיפ, שייפתח בראשית השבוע הבא בקאן שבצרפת. עשרות אנשי טלוויזיה מישראל אמורים לצאת ליריד, להציע פורמטים חדשים - ולא פחות מזה, גם לקנות.

כפי שמסתמן, אל מרכז תשומת-הלב ביריד יחזרו השעשועונים, ובהם "לעוף על המיליון" של ערוץ 10, שנמכרה לאחרונה לרשת NBC, ותוכניות הייעוץ למשפחות, להן הביקוש הולך וגובר בשנה האחרונה.

את "לעוף על המיליון" של חברת ההפקה יולי אוגוסט וערוץ 10 מוכרת חברת ארמוזה פורמטס. לדברי סמנכ"לית השיווק של החברה, מיכל ברזיס, המכירה לארה"ב הביאה להתעניינות גדולה בפורמט עוד לפני היריד.

"אנחנו מביאים השנה גם את 'בטבעת זו' של ערוץ 10", מספרת ברזיס. "לכל מה שקשור למשברים במשפחה היה ביקוש גדול בפעם הקודמת, ושאלו 'מתי אתם מביאים משהו בנושא?'".

תוכנית אחרת בתחום שתעלה השנה לראשונה היא תוכניתה החדשה של מיכל דליות שעלתה באחרונה בקשת, בהפקת אסף גיל, "תמיד נשאר אבא ואמא" וגם היא אמורה להימכר באמצעות קשת פורמטס. לז'אנר מצטרפת גם "משפחה חורגת" של זכיינית ערוץ 2 רשת, שבספרד הזמינו באחרונה כבר עונה שלישית שלה.

"טרנד שיש בטלוויזיה הבריטית הוא הדוקו-סואפ", מספר אסף גיל, "הכיוון הוא של דוקו ללא מבנה תחרותי, אלא תיעוד של אנשים שמתנקז לסיפור כמו אופרת סבון".

גיל ינסה למכור במיפ את "מתלהבת" של מיה דגן שפיתח והפיק עבור ערוץ 10, אך בעיקר יחפש אחר הפורמט המוצלח הבא כדי לרכוש ולהפיקו בישראל.

דורי מדיה בטיילת

תוכנית שמתאימה לטרנד הדוקו-סואפ היא "TLV" של אבוט-רייפ-המאירי, שתימכר השנה במיפ על-ידי ארמוזה פורמטס. התוכנית מצטרפת לרשימת התוכניות הנמכרות על-ידי החברה באמצעות זרוע ההפצה של חברת "אלקטוס" של בן סילברמן, כמו "קן הקוקיה".

ארמוזה פורמטס תנסה למכור גם לראשונה את "שדרג את הסלב", ששודר בהוט בידור ישראלי, ואת "דלישס" - תוכנית בישול בפיתוחה של "לוטוס" ואולפני הרצליה, בה ילדים הם השפים.

כמו כן ממשיכות להימכר "אפגרייד", שממשיכה לעונה שנייה בנורבגיה, וכמובן "מחוברות", שכבר עולה לשידור בדנמרק, אוקראינה ורומניה. "צחוק מעבודה" של יואב גרוס ובני מנשה הייתה הצלחה גדולה ברשת RTL הגרמנית, ובקרוב צפויה אף היא לעלות בנורבגיה.

דורי מדיה תמשיך לכבוש את הטיילת הראשית של מיפ - והפעם עם פוסטר ענק של הסדרה "החולמים" שמשודרת בערוץ הילדים. החברה מפיצה כבר שתי העונות של הסדרה.

כמו כן נמכרה "אהבה ראשונה" (פורמט של סלקום) לרוסיה, וכן גם התוכניות "חצויה", "מגודלים", שתשוב בטורקיה לשתי עונות נוספות עוד השנה, ו"האלופה" שנמכרת בדיבוב ספרדי לרחבי אמריקה הלטינית.