ד"ר אילן רבינוביץ' תובע 4 מיליון שקל מ"ידיעות אחרונות"

בתביעת הדיבה שהגיש הפסיכיאטר, שעם מטופליו נמנים ידוענים רבים, הוא טוען כי מוסף "7 לילות" הציג אותו באור משפיל ומבזה ■ "ידיעות אחרונות": "אנו עומדים מאחורי הפרסום"

הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' הגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת דיבה ב-4 מיליון שקל נגד "ידיעות אחרונות" וכתביו, בטענה כי הוצג באור משפיל ומבזה בכתבה שפורסמה במוסף "7 לילות".

ד"ר רבינוביץ' טוען בתביעה - שהוגשה באמצעות עו"ד ליאת דר ממשרד רונאל פישר, נרי ושות' - כי לפרסום הכתבה התלוותה מערכת של קדימונים ופרסומים מוקדמים באמצעי התקשורת, ובכך פגעה בשמו הטוב כרופא בתפוצה רחבה.

רבינוביץ' אף טען נגד החלטתו של העיתון להוסיף לפרסומים את הכותרת "תחקיר", כדי לשוות לה אופי של אמינות אצל הקורא, ומכאן גם גוברת אחריותו של העיתון לנזק שנגרם לו.

טענה נוספת שהועלתה בכתב התביעה היא כי כתבי העיתון העבירו לרבינוביץ' שורה של טענות ריקות מכל תוכן קונקרטי, בזמן שביקשו את תגובתו לפרסום: "כך למשל הטיחו בו כי חשף בפני מטופליו שמות של מטופלים אחרים, או כי לא גילה אוזן קשבת כלפיהם וכיוצא באלה טענות בעלמא ללא ציון שמות, תאריכים, נסיבות או מועדים".

לטענת רבינוביץ', המחסור בפרטים העמיד אותו נטול הגנה.

רבינוביץ' המשיך וטען בכתב התביעה כי הדברים שיוחסו לו היו שקריים ופוגעים, גם אם הייתה בהם אמת, ולא כך הדבר. לטענתו, הוצאת הדיבה נגדו הסבה לו ולמשפחתו נזקים כבדים מנשוא.

עו"ד פז מוזר מסר בשם "ידיעות אחרונות" כי "התביעה טרם התקבלה, ואנחנו נגיב בבית המשפט. אנחנו משוכנעים ועומדים מאחורי מה שפורסם".

ראיון ל"ליידי גלובס"

בחודש פברואר האחרון התראיין רבינוביץ' לירחון "ליידי גלובס" והוצג כ"כמטפל של צמרת המגזר העסקי", מהם הוא גובה 600 שקל לשעת טיפול. נוסף על כך צוין כי רבינוביץ' מתפרנס מעבודות מחקר עבור חברות תרופות עולמיות ומהובלת 5 תוכניות טלוויזיה ורדיו.

בכתבה, שבה ניתח רבינוביץ' את הלך הרוח של המנהלים המצליחים, סיפר גם על מטופל שלו לשעבר שלמד עם גיל שויד בכיתה, והעיד על דברים שאמר בטיפול על כך שסבל מקנאה מהצלחת חברו.

על המצליחנים אמר רבינוביץ' בכתבה כי "האמת היא שאין להם יכולת בחירה. ה'דרייבים' שלהם נובעים מחסכים. חלק הרגישו פחות מקובלים בילדות, פחות אהובים אצל ההורים, גדלו בבית נוקשה, היו בעלי מראה בעייתי, דימוי עצמי, גופני ומיני נמוך - ולכן ההצלחה בשבילם היא הישרדות. וזה מה שאנשים לא מבינים. בחוויה שלהם, אם הם לא יצליחו, הם נידונים לכליה. מגיל צעיר מאוד אתה יכול לזהות את הדרייבים האינסופיים אצלם ואת השאיפה להגיע הכי רחוק".

מנעד רגשי עמוק

רבינוביץ' העיד על עצמו כי המנעד הרגשי שלו עמוק מאוד, והפגיעות שלו גבוהה: "מצד אחד אני זוכה להרבה פרגון בכנסים בינלאומיים, ומצד שני אני נפגע כשאני שומע מה אומרים עליי מאחורי הגב. זה מקומם אותי. כמו, למשל, פסיכיאטר שתקף אותי בעילום-שם על זה שהמלצתי ברדיו לתת למטופל טיפול שלא בידיעתו. זו ברנז'ה קטנה, ואני יודע בדיוק מי זה. כששמעתי את ההתקפה עליי מאוד נפגעתי. אמרתי לעצמי: 'אין לי שום הסבר לתגובה שלו חוץ מקנאה רעה'".