בעקבות פרסום ב"גלובס": רה"מ מוותר על המיטה

בעקבות הביקורת הציבורית החריפה שגרר הפרסום ב"גלובס", ראש הממשלה מוותר על התקנת חדר השינה שדרש להתקין במטוס לברלין ופראג

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מוותר על התקנת חדר השינה שדרש להתקין במטוס שיטיס אותו לברלין ופראג בשבוע הבא: בעקבות הפרסום אתמול ב"גלובס" שגרר ביקורת ציבורית חריפה, החליטו ראש הממשלה ורעייתו לוותר על המיטה המעופפת ולהסתפק בכורסאות המחלקה הראשונה. ל"גלובס" נודע כי היום בשעות הצהריים פרסמה לשכת נתניהו מכרז חדש לחברות התעופה להטסת ראש הממשלה לאירופה בשבוע הבא ובו הושמט הסעיף הדורש התקנת חדר שינה. שאר פרטי המכרז לא שונו.

מבירור שערך "גלובס" בקרב חברות התעופה הישראליות עולה כי החברה היחידה שברשותה התקן מיטה מוטסת היא אל על ומכאן שתנאי המכרז שפורסם אתמול מתאים רק למטוסי חברת אל על. עתה יוכלו שלוש החברות הישראליות - ישראייר, ארקיע ואל על להתמודד באופן שווה על תנאי המכרז.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", דרשה לשכת ראש הממשלה כי בטיסתו הקרובה של נתניהו לאירופה שתתקיים בשבוע הבא, יותקן חדר שינה, על אף שמדובר בטיסה קצרה שמשכה שעות ספורות והיא מתקיימת בשעות אחר הצהריים.

ביום רביעי הקרוב, צפוי ראש הממשלה, מלווה ברעייתו שרה ובשר החוץ, אביגדור ליברמן, לצאת לביקור מדיני בברלין, שבמרכזו פגישה עם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. בתום הביקור בגרמניה, צפוי נתניהו להמשיך לביקור בפראג, בירת צ'כיה. על פמליית ראש הממשלה צפויים להימנות 70 איש, כולל עיתונאים.

אתמול פרסמה סוכנות הנסיעות הממשלתית, עמי נסיעות, מכרז שהועבר לשלוש חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע, ובו בקשה לקבלת הצעת מחיר לחכירת מטוס לצורך נסיעת ראש הממשלה לברלין ולפראג בשבוע הבא.

על פי המכרז שפורסם, הנסיעה כוללת יציאה לברלין בשעה 16:00 אחר הצהריים ב- 6 באפריל, יציאה מברלין לפראג ב-7 באפריל בשעות אחר הצהריים וחזרה מפראג לתל אביב ב-8 באפריל, גם כן בשעות אחר הצהריים. נתניהו צפוי לנחות בנתב"ג בשעה 15:00. אורך הטיסה מתל אביב לברלין הוא כארבע שעות ומברלין לפראג כשעה. לפי תנאי המכרז, על המטוס לחנות שני לילות באירופה: לילה אחד בברלין ולילה אחד בפראג.

בסעיף הבקשות המיוחדות מופיעה דרישה לטלפון לוויני במטוס, כמקובל בטיסות ראש ממשלה, אולם לבקשה זו מתלווה דרישה חריגה: "תצורת המטוס חייבת לכלול חדר שינה". היום, כאמור, נעלם הסעיף מהמכרז.

נתניהו ספג ביממה האחרונה ביקורת קשה מכיוון שמדבר בטיסה קצרה שמתקיימת בשעות אחר הצהריים, ולכם לא ברור מדוע התעקשו בלשכת ראש הממשלה על התקנת חדר שינה במטוס.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי "במטרה לצמצם עלויות הוחלט להזמין מטוס קטן יותר ללא מיטה".