ערוץ 10 דורש הבהרות לשיבוש במדידת הרייטינג

זאת למרות שהוועדה למדרוג פרסמה דוח מפורט, שלפיו מקור התקלה שגרמה לשיבוש דגימת תוצאות הרייטינג בראשית השבוע הוא בחברת yes

תקלה טכנית, שמקורה בחברת yes, היא שגרמה לשיבוש דגימת תוצאות הרייטינג בראשית השבוע. לידי "גלובס" הגיע דוח של הוועדה למדרוג, בראשות ד"ר יפעת בן-חי-שגב, בעקבות מה שהוגדר כאחת התקלות החריפות מאז החלה המדידה.

למרות הדוח המפורט שהופץ, ביקש ערוץ 10 הבהרות נוספות. זאת לאור העובדה כי מדובר במדידה בבוקר של אחרי שידור פרק השקת העונה של "כוכב נולד", שהיה הגבוה בתולדות התוכנית - 33.1% צפייה.

לפי הדוח, "סמוך ל-9:00 התקבלה הודעה כי ממיר הדגימה של ערוץ 10 באתר הבסיס - ממיר של yes - 'התחלף' לערוץ 'ברירת המחדל' של yes. ערוץ זה פוענח במסגרת פיענוח ערוצי הצפייה. בעקבות זאת לא הופצו נתוני הצפייה במועד, והוחל בתהליך של משיכת נתונים מאתר הגיבוי".

אלא שאז אירעה תקלה נוספת. "הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות המערכת שתהליך זה מבוצע בקרב 500 משקי-בית המחוברים למערכת המדידה החדשה, לרבות צפייה נדחית", ממשיך הדוח. "לפיכך, אומדן לוחות הזמנים, שהתבסס על אירועים דומים במערכת הישנה, לא תאם את משך הזמן שהתהליך ארך. במסגרת העיבוד מחדש חלה 'התנגשות' עם תהליך פיענוח אוטומטי של המערכת המהווה ברירת מחדל שלה. ההתנגשות בין שני התהליכים שיבשה את תהליך הפיענוח והעיבוד היזומים".

הנתונים, המופצים בדרך-כלל בשעות הבוקר, הופצו רק בשעות הצהריים, והחל תחקור האירוע.