פרטוקולי ה'פד': תחזיות האינפלציה עלו; הצמיחה יציבה

(עדכון) - בכירים ב'פד': "תחזיות האינפלציה נעו מעט מעלה; הצמיחה הכלכלית נראית יציבה יותר" ■ מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים ירד במפתיע ל-57.3 נקודות במארס

הפדרל ריזרב פרסם הערב (ג') את פרוטקול החלטת הריבית מה-15 לחודש מארס. מהפרוטוקולים עולה שבתחילת הפגישה, בכירי ה'פד' ניסו לגבש מדיניות מוניטרית שתיושם לאחר סיום תוכנית רכישת האג"ח בהיקף 600 מיליארד דולר בחודש יוני.

חלק מחברי ה'פד' טענו כי התנאים הכלכליים עשויים להיות כאלו שיאפשרו השקת תוכנית יציאה כבר השנה, כאשר אחרים טענו כי המדיניות המוניטרית ה"אולטרא-נמוכה" של ה'פד' יכולה להמשיך גם בשנה הבאה.

בתום דיון ארוך לגבי הסיכונים האינפלציוניים נוכח העליות החדות במחירי הנפט והמזון, בכירים בפד העלו את תחזיות האינפלציה. "תחזיות האינפלציה נעו מעט מעלה", אמרו וציינו כי הצמיחה הכלכלית נראית יציבה יותר.

מוקדם יותר, פורסם מדד ה-ISM, מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים בארה"ב אשר הצביע על האטה מפתיעה בפעילות הכלכלית במגזר בדצמבר כשירד ל-57.3 נקודות בחודש מארס לעומת רמה של 59.7 נקודות בפברואר. הירידה במדד הייתה מפתיעה נוכח ציפיות האנליסטים לירידה קלה יותר לרמה של 59.5 נקודות.

בין המרכיבים החשובים במדד זה נציין את מדד התעסוקה במגזר השירותים ירד ל-53.7נקודות במארס לעומת 55.6 נקודות בחודש שעבר. רמת השפל במדד התעסוקה היתה בנובמבר 2008 אז עמד המדד על 31.1 נקודות.

מדד ההזמנות החדשות ירד ל-64.1 נקודות מ-64.4 בפברואר, כאשר הפעילות העסקית נפל ל-59.7 נקודות מרמה של 66.9 נקודות.