גזר דין חמור בפרשת אורליין: 5 שנות מאסר לשגיב נציה

נציה, מנכ"ל אורליין לשעבר, הורשע בהסדר טיעון בתרמית בני"ע ■ השופט: "נציה היה שותף למעשים נכלוליים מחפירים של הנפקת מניות ומצגי-שווא בממדים בלתי שכיחים במקומותינו"

‎‎גזר דין חמור בפרשת אורליין: בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ד') עונש של 5 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 150 אלף שקל על שגיב נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של חברת אורליין, שהורשע לפני כחודשיים במסגרת הסדר טיעון ב-5 עבירות תרמית ומירמה, בעבירות רישום כוזב ובהלבנת הון.

בית המשפט גזר על דוד נציה, אחיו של שגיב ומי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון של אורליין, ועל ניסים רום, שכיהן אף הוא כדירקטור בחברה, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל לכל אחד. זאת, לאחר שהשניים הורשעו, על-פי הודאתם, בעבירות של הכללת פרטים מטעים בדוחות.

‏"שגיב נציה היה שותף למעשים נכלוליים מחפירים של הנפקת מניות והצגת מצגי-שווא בממדים בלתי שכיחים במקומותינו. רישומי החברה בשליטתו שימשו כסות ואצטלה למעשים פליליים שאמורים היו לגרוף לכיסו ולכיסי מקורביו מיליוני שקלים", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין.

עוד כתב רוזן כי "נציה הנפיק מניות קש, כיזב לרואי חשבון, רימה את הבורסה והרשות לניירות ערך והשתמש במסמכים מזויפים שנוצרה לשם הגשמת התרמית שהותוותה על-ידו ועל-ידי שותפו הבכיר ממנו, אהרון לילוף ז"ל".

‏פרשת אורליין, שהתפוצצה בינואר 2006, גרמה לרעידת אדמה בשוק ההון. רשות ניירות ערך עצרה אז את נציה בחשד כי הוציא לפועל מזימה חסרת תקדים בתולדות העבריינות הפיננסית בישראל וזייף מניות.

בכתב האישום נטען כי ביולי 2003 רכש אהרון לילוף, שהתאבד לאחר חשיפת הפרשה, את השליטה באורליין באמצעות איש קש, שהעביר לפי הוראתו את המניות שבהן החזיקו נציה ואחרים.

נציה ולילוף הואשמו כי ביצעו מעשי תרמית רבים במטרה להטעות את המשקיעים בבורסה ולהעלות את ערך מניית החברה, וניצלו את שליטתם בחברה לשם הזרמת מניות מזויפות בשווי של 10 מיליון שקל.

נציה הואשם כי קיבל במירמה את אישור הבורסה לרשום למסחר מניות, שלמעשה לא הוקצו ותמורתן לא שולמה, ובכך שזייף את הסכמי ההקצאה והחלטת הדירקטוריון.

‏נציה ומשפחתו מיוצגים על-ידי עורכי הדין אורי קינן וקטי צווטקוב מהסנגוריה הציבורית; סבג מיוצג על-ידי עו"ד רונן רוזנבלום; ופרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על-ידי עורכי הדין חנה קורין ואמיר טבנקין.