נפל האסימון? לראשונה אושר חיזוק שני מבנים בתמ"א 38

ראש עיריית יהוד-מונוסון: "במסגרת ההתחדשות העירונית של העיר אנחנו תומכים בשיפוץ ושדרוג מבנים ישנים אשר יעמדו ברעידות אדמה ויעניקו לדיירים איכות חיים גבוהה יותר"

לראשונה מאז נכנסה תמ"א 38 לתוקף לפני שש שנים אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יהוד-מונוסון בקשות להיתרי בנייה לחיזוקם של שני מבנים ראשונים במסגרת התמ"א.

‏הבקשה הראשונה לחיזוק לפי תמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה) שאושרה ביהוד-מונוסון היא של החברה היזמית "השבחה 38", בבעלות יעקב אופוטובסקי, מוטי כהן ושחר גואטה, בבניין בן ארבע קומות ברחוב ארלוזורוב 13. כיום כולל הבניין 16 יחידות דיור, אבל במסגרת חיזוק המבנה יתווספו לבניין תשע דירות נוספות ושלוש קומות נוספות - קומה אחת היא תוספת במסגרת תמ"א 38 ושתי הקומות הנוספות הן במסגרת התב"ע (תוכנית בניין עיר). בבניין תוצב מעלית, לכל דירה יתווסף ממ"ד שישמש חדר נוסף, הבניין יחוזק וישופץ ויתווספו מרפסות.

‏הבקשה השנייה שאושרה היא לחיזוק מבנה ברחוב רמז 32 במסגרת תמ"א 38. בקשה זו היא של חברת עדי יעדים בע"מ. גם בניין זה הוא בגובה ארבע קומות ו-16 יחידות דיור, אבל במסגרת החיזוק יתווספו לבניין שבע יחידות דיור ושלוש קומות - קומה אחת מכוח התמ"א ושתי קומות מכוח התב"ע. לצד חיזוק המבנה תותקן בו מעלית, הבניין יעבור שיפוץ מאסיבי ויתווספו בו מרפסות.

‏עירוב תוספת זכויות בנייה מכוח תמ"א 38 עם תוספת בנייה מכוח תב"ע אפשרית בעקבות ערר שהתקבל בנושא לפני כחודשיים, בנוגע לתוכנית בגבעתיים.

‏לדברי אופוטובסקי, מבעלי חברת השבחה 38, שתבצע את הפרויקט ברחוב ארלוזורוב בהשקעה של 11 מיליון שקל, החברה אף מקדמת פרויקטים מכוח תמ"א 38 בשבעה בניינים בתל אביב. הוא הוסיף שבמהלך החודש צפויה החברה להיפגש עם משקיע קנדי המעוניין להשקיע בארץ בתמ"א 38.

‏לדברי ראש עיריית יהוד-מונוסון, יוסי בן דוד, "במסגרת ההתחדשות העירונית של העיר אנחנו תומכים בשיפוץ ושדרוג מבנים ישנים אשר יעמדו ברעידות אדמה ויעניקו לדיירים איכות חיים גבוהה יותר. שיטה זו תורמת הן לקבלן והן לדיירים אשר מקבלים בניין משודרג עם מעלית, משופץ, בטיחותי ויפה יותר".