לרכוב על הנפט: מניות האנרגיה שיזנקו עד 15%

בבנק הפועלים שוריים על סקטור האנרגיה האמריקני, שיציג בשנה הקרובה תשואה עודפת המתובלת בדיבידנד מרשים

הנפט ממשיך בטיפוסו צפונה, ובהתאם גובר האיום על ההתאוששות הכלכלית העולמית. מחיר חבית מסוג Brent עלה בשבוע שעבר בכ-3.5%, ל-126.65 דולר - נמוך בכ-16% משיא כל הזמנים של יולי 2008, 147 דולר.

עלייה זו נתמכת בחשש הגובר לשיבושי אספקה, בלוב הופסק כמעט כליל יצוא הנפט, ובניגריה, האחראית לכ-3% מייצור הנפט העולמי, עומדות ברקע הבחירות הקרובות לנשיאות, והמשקיעים חוששים מחזרה על תסריט של מערכות בחירות קודמות, שבהן הותקפו מתקני הנפט במדינה. גם הלחצים האינפלציוניים הגלובליים תורמים לעליית המחירים, בשל השימוש בסחורות כמכשיר לגידור בפני אינפלציה.

במחלקת המחקר של בנק הפועלים שמים את האצבע על הזדמנות ההשקעה לאור המצב הנוכחי, ובפרט על סקטור האנרגיה האמריקני. "קיים קשר ישיר והדוק בין הסקטור למחיר הנפט, והביקושים העולמיים החזקים ישמרו על רמתו הגבוהה של הנפט". כך מציין האנליסט אפי ליכט. לזאת נוסיף את הנתונים האחרונים שפורסמו בבלומברג, ולפיהם עומד ממוצע התחזיות של כ-30 בתי ההשקעות המובילים בעולם על כ-100 דולר לחבית נפט.

תשואה עודפת על פני ה-500 S&P

התחזית של ליכט צופה שסקטור האנרגיה בארה"ב יציג השנה תשואת יתר על מדד ה-500 S&P. זאת בתמיכת מספר יתרונות המאפיינים אותו: ראשית, התחרות המוגבלת בענף, בשל רף הכניסה הגבוה המצריך יכולת כלכלית חזקה במיוחד, מאזנים חזקים ותזרים המזומנים איתן של חברות הסקטור. שנית, הגאות במחיר הנפט הביאה לעדכון מעלה של תחזיות ההכנסות והרווח של החברות לרבעונים הקרובים, העולות על אלו של ה-500 S&P; בנוסף, חברות האנרגיה המייצאות כ-50% מתוצרתן, נהנות מהחולשה הנמשכת בדולר והחשיפה לשווקים המתעוררים של כ-20%-25% מהמכירות. ולבסוף, תשואת הדיבידנד הממוצעת של החברות, כ-3.5%, גבוהה בהשוואה לתשואה דיבידנד של כ-1.9% בלבד ב-500 S&P.

מבדיקה שערך ליכט, עולה כי סקטור האנרגיה נוטה להוביל את העליות ב-500 S&P בשנה שלישית ממוצעת של שוק שורי, שבה אנו מצויים כעת.

נתון מעניין נוסף הוא בתפקוד הסקטור בתקופה של עליית תשואות האג"ח הממשלתיות לעשר שנים. ההערכות כיום הן, שהבנק הפדרלי המרכזי יעלה את הריבית מוקדם מהצפוי. בתקופות שבהן נרשמה בתוך 12 חודשים עלייה של כ-1.5% בתשואות אג"ח אלו, הניב סקטור האנרגיה תשואה ממוצעת של כ-20%.

עם זאת מציין ליכט מספר סיכונים העומדים לסקטור: הוא אינו דפנסיבי, כי אם מוטה צמיחה ותנודתי, ולכן האטה בצמיחה העולמית עלולה לפגוע בביצועי החברות. בנוסף, התמחור של חברות הסקטור אינו זול, עם מכפילי רווח ומכירות הקרובים לממוצעים ההיסטוריים שלהם. אך ליכט מדגיש, כי לא מדובר בתמחור יקר. כמו כן קיים חשש מתיקון טכני במניות הסקטור, שהציגו ביצועי יתר של כ-30% מאז יוני 2010 על ה-500 S&P.

המניות המומלצות

בהתחשב בשונות הרבה בין החברות בענף סבור ליכט, שאסטרטגיית Stock Picking עדיפה על חשיפה רחבה באמצעות קרנות סל. בהתאם לכך הוא ממליץ על חברת Magellan Midstream Partners (סימול: MMP), עם מחיר יעד של 66 דולר - כ-9% מעל מחירה הנוכחי; המלצות נוספות הן לגבי חברת האנרגיה הגדולה בעולם, Exxon Mobil (סימול: XOM), במחיר יעד של 99 דולר, המשקף אפסייד של כ-15%; וחברת החיפוש וההפקה Apache (סימול: APA) במחיר יעד של 140 דולר - כ-7% מעל מחירה הנוכחי בשוק.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם