אוריגו העמידה לערוץ 10 מימון של 30 מיליון שקל

משבר הגז המצרי, הפוגע בקבוצת מרחב-אמפל השייכת לבעלי ערוץ 10 יוסי מימן, מעכב את האשראי המוסדי לערוץ

קרן המנוף אוריגו העמידה לערוץ 10 אשראי בהיקף של כ-30 מיליון שקל, ובין הצדדים מתנהל משא-ומתן לגבי סכום נוסף שיועמד כאשראי לערוץ ולגבי תנאי החזר ההלוואה.

ל"גלובס" נודע כי 30 מיליון השקלים נלקחו על בסיס ערבויות שהועמדו על-ידי יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ.

מימון הביניים ניתן לערוץ בשתי מנות: הראשונה, בהיקף 20 מיליון שקל, ניתנה בדצמבר האחרון; והשנייה, בהיקף של 10 מיליון שקל, הועמדה בחודש מארס.

העסקה האמורה נעשית על רקע מגעים שמקיים הערוץ עם אוריגו ושורת גופים מוסדיים מזה חודשים, כפי שנחשף ב"גלובס". מדובר בעסקת חוב בהובלת אוריגו, להעמדת אשראי בהיקף כולל של כ-100-150 מיליון שקל, שכנגדם יקבלו המממנים התחייבויות כאלה או אחרות של בעלי המניות. בין בתי ההשקעות ששמם הוזכר ניתן למנות את מיטב.

ככל הידוע, אוריגו והמוסדיים נוקטים גישה זהירה במיוחד כלפי ערוץ 10, בעקבות משבר הגז המצרי. זאת לאור העובדה שקבוצת מרחב-אמפל של מימן מחזיקה בספקית הגז המצרי, חברת EMG, כאשר ככל הידוע זרימת הגז לישראל אמורה הייתה להוות עוגן מרכזי בביטחונות להלוואה.

לפי שעה המוסדיים ממתינים לראות מה יקרה בגזרה המצרית, ולפיכך העסקה אמנם לא פוצצה, אך גם אין ודאות שתושלם בהתאם להבנות מאשתקד. יחד עם זאת, על-פי גורמים בערוץ, נושא הערבויות להלוואה אינו מהווה מניעה להמשך התהליך.

בערוץ 10 ובקרן המנוף בחרו שלא להגיב לידיעה. מקבוצת מרחב נמסר: "איננו מתייחסים לנושאים פיננסיים".

ערוץ 10 במגמת התאוששות

כחלק מהניסיון של ערוץ 10 להוות תחרות משמעותית יותר לערוץ 2, נודע באחרונה כי הוא משקיע 160 מיליון שקל בלוח שידורי הקיץ. בנוסף, אחד מבעלי הערוץ, ארנון מילצ'ן, שב והביע רצון לשמר את החזקתו בערוץ, לאחר שכבר היה בדרכו החוצה. זאת, תוך שהוא לא יהיה מחויב להזרים כספים נוספים.

מילצ'ן מחזיק יחד עם איש העסקים רון לאודר בכ-49% ממניות הערוץ, כשהיתרה נמצאת בידי מימן. מאז הקמתו של ערוץ 10 השקיעו בו בעלי המניות 1.3 מיליארד שקל.

קרן המנוף אוריגו של גבי טרבלסי, גיא ועדיה ודייב גל, מנהלת נכסים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, מתוכם השקיעה בנכסים בהיקף של כ-483 מיליון שקל. עד כה היא השקיעה בחברות הכשרת היישוב, התכוף, פולאר השקעות, אינספייר, אדוונטק והכשרה החזקות ביטוח.