נתוני מאקרו מעורבים: הפתעה בצריכה, אכזבה באמון הצרכן

(עדכון) - הצריכה הפרטית בארה"ב במארס עלתה ב-0.6% לעומת צפי מוקדם של 0.5% מצד האנליסטים ■ מדד אמון הצרכנים ומדד מנהלי הרכש של שיקגו איכזבו

רגע לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ניסה להרגיע את השווקים ולפזר מעט את עננת אי הוודאות - מגיבה היום וול סטריט פעם נוספת לנתונים מזירת המאקרו ובראשם לנתון הצריכה הפרטית, הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הכלכלה האמריקאית.

על פי הנתון שפורסם היום (ו'), הצריכה הפרטית בארה"ב בחודש מארס רשמה עלייה של 0.6% - מעט יותר מהצפי המוקדם בקרב כלכלנים שחזו עלייה של 0.5% בצריכה הפרטית בלבד. נזכיר כי בחודש פברואר נרשמה עלייה מרשימה יותר של 0.7% בנתון זה.

עוד פורסם היום, מדד מנהלי הרכש של שיקגו שנקבע ברמה מאכזבת: אנליסטים שיערו כי המדד שנקבע בחודש שעבר על 70.6 ירשום ירידה ל-68.7 נקודות, אך בפועל נרשמה ירידה חדה אף יותר וזה נקבע לבסוף ברמה של 67.6 נקודות בלבד.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב פורסם אף הוא ולא הצליח לשפר את הרוח בוול סטריט: בעוד האנליסטים צפו עלייה מ-69.6 נקודות ל-70 עגול ויפה, נאלצו המשקיעים להסתפק בנתון של 69.8 נקודות בלבד.