אחרי פסח: צניחה של עד 50% במחירי התיירות

רגע אחרי פסח מורגשת ירידת מחירים גם לגבי טיסות ודילים לחו"ל וגם לחופשות בארץ

ביחד עם שאריות חג הפסח, התפנו שלא מרצון גם רמות המחיר המטורפות שאפיינו את החג הזה. בעוד שמחירי הטיסות בפסח היו גבוהים ב-30%-40% מהמחירים ה'רגילים' לשירותי תיירות - הרי שרמות המחיר לחודש הקרוב ועד אמצע יוני נמוכות אפילו ביחס למחירי הנורמה ומציגים למעשה הוזלה משמעותית של עד 50% במחירי התיירות ביחס לשבועות השיא של חול המועד.

"עבור מי שיכול, מדובר בהזדמנות מצוינת לנסוע לחו"ל", אומרת לימור שמיר, מנהלת השיווק של סוכנות נתור: "מחירי החופשות אחרי הפסח נמוכות משמעותית בהשוואה לתקופת השיא, מזג-האוויר מצוין, אין תורים ארוכים באטרקציות ובמוקדי התיירות, וגם התושבים המקומיים ידידותיים יותר כאשר לחץ התיירים פוחת".

אל ההמלצה מצטרף גם רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, שטוען: "הכול יותר נוח במאי-יוני באשר בקיץ: אפילו התורים בדיוטי פרי הרבה יותר קצרים, ואפשר להשיג גם בקלות כרטיסים להצגות, הופעות ואטרקציות".

בחברה מציעים, למשל, טיסות שכר לאיטליה בסוף השבוע הבא תמורת 200 דולר לכרטיס דו-כיווני, לעומת מחיר של 550 דולר שהוצע לאותו צמד טיסות בחג הפסח.

צמדי טיסות במחיר הזה מוצעים גם ליעדים אחרים באירופה ואפילו לערים מבוקשות שכבר קשה למצוא אליהם מקומות לחודשי הקיץ: כך, למשל, טיסה לאמסטרדם נמכרת כעת תמורת 400 דולר, לעומת 570 דולר בפסח.

ירידה במחיר ניכרת גם במחירי הטיסות לניו-יורק - טיסות סדירות, הן עם קונטיננטל והן עם אל-על, שנמכרו בכ-1,800 דולר במהלך חג הפסח מוצעות בהחל מ-1,050 דולר בתאריכים ספציפיים, ועד 1,200 דולר במגוון רחב יותר של תאריכים - ירידה של עד 42% במחיר.

חלון הזדמנויות למי שיש לו זמן

גם בגיזרת הדילים מציעים הנחות: דיל של טיסה ו-4 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס "הכול כלול" בכרתים נמכר נכון להבוקר (א') במחיר של 270 אירו לאדם בחדר זוגי במקום 350 אירו בפסח - חיסכון של 23% (איסתא). חבילת 3 לילות ברודוס שביוון במלון 5 כוכבים נמכרת כעת תמורת 464 דולר לאדם בחדר זוגי, לעומת 655 דולר בפסח (נתור).

במחירים לאירופה הקלאסית בולטת ירידת המחירים פחות: כך, למשל, מציעה דיזנהאוז כעת דיל של טיסה ו-4 לילות במלון 3 כוכבים תמורת 730 דולר לאדם בחדר זוגי, לעומת 910 דולר לאדם בפסח - הוזלה של 20%.

אשת טורס, לעומת זאת, מציעה דיל של 4 לילות במלון 3 כוכבים בברצלונה תמורת 800 דולר, לעומת 1,100 דולר לאדם בחג הפסח. מדובר בהוזלה של 28%. "מדובר בחלון הזדמנויות למביני עניין שנוח בעיקר לחופשות קצרות של 3-4 ימים במערב ובמזרח אירופה וכן במדינות אגן הים התיכון - בניגוד לחופשות הארוכות של פסח", מסבירה גלית זכאי מאשת טורס.

לדבריה, "יום העצמאות למשל מהווה הזדמנות נדירה לצאת לחו"ל במחירים אטרקטיביים במיוחד - כי הישראלים מעדיפים לבלות בארץ".

ההוזלות, אגב, בולטות גם בגזרת בתי-המלון בישראל: בעוד שסופשבוע בן 3 לילות במלון הילטון מלכת שבא באילת נמכר בפסח תמורת 6,450 שקל לזוג - בסוף השבוע הקרוב ניתן ליהנות מאותה החבילה ממש, באמצעות "צבר תיירות ונופש,. תמורת 2,850 שקל. מדובר בהוזלה של כ-55%.

החברה, אגב, מציעה החל מהיום דיל מיוחד של 900 שקל לזוג לשני לילות במגוון מלונות - בהם סי הוטל, הולידיי אין ואורכידאה באילת וכן מספר מלונות בטבריה, רמת-הגולן וחיפה.

מכת המחירים חלפה מחירי התיירות אחרי פסח
 מכת המחירים חלפה מחירי התיירות אחרי פסח