תחרות לקניונים? השווקים העירוניים בפריפריה ישופצו

המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התמ"ת ישקיעו 60 מיליון שקל בשיפוץ השווקים בנגב ובגליל

המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התמ"ת ישקיעו 60 מיליון שקל בשיקום ושיפוץ שווקים עירוניים בנגב ובגליל - כך סוכם בפגישה משותפת של שרי שני המשרדים. ‏

כזכור, בחודש שעבר בראיון ל"גלובס" חשף השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, כי המשרד שוקד על תוכנית להקמת שווקים חדשים ושיפוץ שווקים קיימים בהשקעה של כ-60 מיליון שקל.

כעת סוכמה התוכנית בין המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשו עומד שלום, ומשרד התמ"ת, בראשו עומד השר שלום שמחון. ‏

התוכנית תתפרס על פני 3 שנים, כשבשלב הראשון יתבצע תכנון מפורט לשווקים עירוניים בערים קריית-שמונה, בית-שאן, דימונה, מעלות, חצור-הגלילית וסכנין. ‏

תוכנית זו מצטרפת לתוכנית נוספת של המשרד לפיתוח הנגב והגליל לשדרוג 15 אזורי תעשייה באזורים אלה בהשקעה של 30 מיליון שקל. ‏

הסיכום על הוצאת התוכנית אל הפועל מתבסס על המלצות של מכון גיאוקרטוגרפיה, שערך עבודת מיפוי ב-18 רשויות מקומיות. עובדה זו כללה איבחון כללי של גורמי כשל פוטנציאלים וגיבוש קריטריונים להצלחה.

בין היתר נבחן הפוטנציאל הכלכלי המצוי ביישובים אל מול ההיצעים המסחריים המודרניים שבו, והסיכוי להגדיל את סף הרווחיות. כך נבדק הפוטנציאל של השווקים העירוניים אל מול המסחר הקיים בדמות קניונים ופאוור סנטרים.

לדברי השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, "השווקים והמרכזים המסחריים מהווים מנוע כלכלי, ויש להם חשיבות מכרעת להתפתחותן של הערים. במקומות רבים מקומות אלה מוזנחים ולא ממצים את הפוטנציאל הכלכלי-תיירותי הטמון בהם.

"כחלק מהתפיסה שאנחנו מובילים למתג ולחזק את הערים בנגב ובגליל כערי מטרופולין המושכות אליהן אוכלוסייה מכל האזור, התוכנית תביא להתאמת השווקים למאה ה-21. שיקום ושדרוג שווקים ואזורי תעשייה מביאים להתעוררות העסקים וכמובן ליצירת מקומות תעסוקה נוספים.

"מדובר בפרויקט המצטרף לשורת פרויקטים שאנו מובילים על מנת להגשים את החזון של הבאת 600 אלף מתיישבים חדשים לנגב ולגליל בעשור הקרוב".