הרשימה הלוהטת: מהם הדפים הכי פופולריים בפייסבוק?

"גלובס" ליקט עבורכם את המיטב מהעמודים והמותגים החמים ביותר בפייסבוק לפי סך ה"לייקים" הכולל וקצב הגידול המהיר ביותר של האוהדים ■ וגם: מהם העמודים הכי פחות פופולריים?

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, על כל 600 מיליון משתמשיה ברחבי העולם, היא מכונה משומנת להשגת חשיפה עולמית ופרסום. כיום, עסק שלא מקצה כוח-אדם מיוחד לקידום פעילותו בפייסבוק, או יותר מזה - שלא פתח לעצמו עמוד ברשת החברתית - יתקשה לעמוד בקצב ובתחרות בשוק צפוף ורווי.

העסקים והמותגים השונים, אם מדובר בתעשיית המוזיקה, הבידור, החדשות ואפילו הפוליטיקה - מתחרים על האהדה (fan) של המשתמשים בפייסבוק. בעזרת כל "לייק" הם מגדילים את החשיפה שלהם. אם לחצתי "לייק" על עמוד מסוים - אז מן הסתם החברים שלי בפייסבוק ייראו זאת, וייתכן שגם הם ילחצו - כך גם החברים שלהם והחברים של החברים שלהם וכך הלאה.

בהתאם לזאת, ככל שמותגים מסוימים זוכים להרבה "לייקים" בפייסבוק, כך עולה הפופולריות שלהם גם מחוץ לרשת החברתית - מעין מדד יוקרה אם תרצו.

פייסבוק, מצידה, עוקבת ומדרגת את העמודים שזוכים להכי הרבה "לייקים" אצלה - לפי קטגוריות מוצר, לפי אחוזי גידלו שבועיים ויומיים במספר ה"לייקים" ולפי הסכום הכולל. גם הבלוגים הטכנולוגיים דואגים לנהל מעקב אחר העמודים החמים ביותר, כך שכל "פריק" של מדיה חברתית יהיה מעודכן בכל החידושים ברשת ובכל המספרים.

הרשימה הלוהטת

"גלובס" ליקט עבורכם את המיטב מהרשימה הלוהטת - העמודים שזכו להכי הרבה "לייקים" בפייסבוק - לפי הסך הכולל וקצב הגידול המהיר ביותר של האוהדים:

את המקום הראשון ברשימה תופס העמוד של משחק הפוקר "טקסס הולדם" - עם קרוב ל-42 מיליון אוהדים, קצב גידול יומי של 64 אלף אוהדים ו-469 אלף בשבוע. במקום השני נמצא הדף של פייסבוק - עם למעלה מ-39 מיליון אוהדים, קצב גידול יומי של 97 אלף ו-682 אלף בשבוע. שלישי ברשימה הוא העמוד של הראפר האמריקני אמינם - עם 35 מיליון אוהדים, קצב גידול של 79 אלף ביום ו-601 אלף בשבוע.

מבחינת קצב הגידול, מן הסתם העמודים החמים מדורגים בהתאם לאירועים החמים שקורים מדי יום. הדף של הדוכסית החדשה קייט מידלטון בראש הרשימה - עם 158 אלף אוהדים שמצטרפים מדי יום. לדף של ארה"ב מצטרפים 24 אלף אוהדים ביום - קצב שצפוי להתגבר לאחר ההישג של חיסול אוסמה בן לאדן. העמוד של "הדברים שאסור לומר באמצע סקס" מדורג במקום השלישי, ומצטרפים אליו 74 אלף אוהדים ביום.

בכיוון השני, בראש רשימת הדפים הכי פחות פופולריים ממוקם Haggis Adventures, אחריו עמוד המדרג את שירי הקאנטרי האמריקנים הטובים ביותר, וברשימה מדורגים גם דפים של "ענקי תרבות" כמו כוכב הטלוויזיה של שנות ה-90 "אלף", ג'וני נוקסוויל מג'אקאס, כוכב ההיאבקות הבידורית האלק הוגן, ועוד.