תחשבו לפני שאתם משתפים: מוסדות החוק עוקבים אחריכם בפייסבוק

הבלוג TheNextWeb חושף: לאחר שמוסד האכיפה ממלא טופס רשמי, פייסבוק מעבירה לו מסמך הכולל את כל הדברים שאי-פעם העליתם לפייסבוק וכל אינטראקציה שקיימתם בה

צמד המילים "פרטיות" ו"פייסבוק" כבר הפכו מזמן לסוג של אוקסימורון, אבל כנראה שלא ידענו עד כמה. הבלוג הטכנולוגי TheNextWeb חשף אתמול (ב') מסמך פנימי וסודי של פייסבוק, שחושף עד כמה שברירית הפרטיות של המשתמש הפרטי בפייסבוק, במקרה שמוסדות אכיפת החוק מעוניינים לקבל עליו מידע.

לינק למסמך: http://info.publicintelligence.net/Facebook2010.pdf

לאחר שאחד ממוסדות אכיפת החוק ממלא טופס רשמי של פייסבוק, ובו כתוב שם המשתמש, תעודת הזהות שלו או כתובת האימייל האישית של אותו אזרח מבוקש, פייסבוק מעבירה לו מסמך מפורט שכולל את כל הדברים שאי-פעם העליתם לפייסבוק וכל אינטראקציה שקיימתם ברשת החברתית, פרטית או ציבורית.

כך, לדוגמה, פייסבוק יכולה להעביר את מספר הטלפון שלכם, מתי הייתה הפעם האחרונה שבה ביקרתם בפייסבוק, תוכן הסטטוסים שהעליתם לרשת, לינקים שבחרתם לשתף עם חברים, פוסטים שכתבתם בפייסבוק, רשימת החברים שלכם, אירועים בהם הייתם או בהם אתם עתידים להשתתף, אלבומי התמונות האישיים שלכם, הודעות אישיות ששלחתם לחברים בפייסבוק, כתובת ה-IP שלכם וסרטוני הווידיאו שחלקתם עם אחרים.

אם נדמה לכם שמדובר בהרבה מאוד אינפורמציה אישית, אתם לא טועים. למעשה, דרישה פורמלית מצד אותם גופים ממשלתיים נותנת לפייסבוק היתר להעביר להם את כל המידע שהעליתם אי-פעם לפייסבוק.

המהימנות של המסמך לא אומתה לחלוטין, ויש לציין כי אותם גופים יכולים לדרוש ולקבל מכל חברה אחרת, כדוגמת מייספייס או יאהו, את המידע האישי שהעלו המשתמשים לרשת. אולם, כמות המידע שמשתמשים מעלים לפייסבוק היא עצומה, ואישית הרבה יותר, כך שפוטנציאל החשיפה במקרה זה גבוה לאין ערוך.

מעל הכל, מדובר בתמרור אזהרה נוסף לכל אלה שחרדים לכך שהפרטיות שלהם ברשת נפגעת. ואם עברתם ברמזור אדום? מומלץ לשמור את המידע לעצמכם ולא לשתף את החברים שלכם בכך.