הסדר טיעון שישי ברשות המסים: עבודות שירות לגידי בר-זכאי

בר-זכאי, מי שהיה סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים, יורשע בעבירה של מירמה והפרת אמונים וירצה 75 ימי עבודות שירות ■ בכתב האישום המקורי הואשם בר-זכאי בשוחד

‎‎הסדר טיעון שישי בפרשת המינויים ברשות המסים. הפרקליטות הודיעה היום (א') לשופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, זכריה כספי, כי היא הגיעה להסדר עם גידי בר-זכאי, מי שהיה סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים.

לפי הסדר הטיעון, יורשע בר-זכאי, שלפי כתב האישום המקורי הואשם בשוחד, בעבירה של מירמה והפרת אמונים וירצה עונש של 75 ימי עבודות שירות.

‏"הבאנו בחשבון את המשמעות של נטילת האחריות מצידו של בר-זכאי בעבירת הפרת האמונים, וגם שהסדר הטיעון עימו מסיים למעשה את עניינם של כל הנאשמים, למעט יגאל סער", נימקה התובעת, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, את החלטת התביעה להגיע להסדר עם בר-זכאי.

בא-כוחו של בר-זכאי, עו"ד רועי בלכר, הסביר כי השיקול המרכזי של בר-זכאי להודות בהפרת אמונים היה שהאישום המקורי בו הואשם כלל עבירה חמורה בהרבה.

‎‎נותרו:‏‎ ‎זקן וסער

‏קודם לבר-זכאי הגיעה הפרקליטות להסדרים עם הנאשמים המרכזיים בתיק, ראש הרשות לשעבר, ג'קי מצא; אנשי העסקים קובי בן-גור ויורם קארשי; וכן עם שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל ברשות המסים; ויוסי שטיינמץ, לשעבר מנהל תחום יבוא אישי ומכס ברשות.

‏במסגרת הסדר הטיעון עם מצא נמחקה עבירת השוחד, והוא מרצה שנת מאסר בגין סיוע לשוחד, מירמה והפרת אמונים.

מצא הורשע בכך שקיבל סיוע מבן-גור וקארשי למינויו, ובתמורה איפשר להם דריסת רגל במינויים ברשות‎ ‎‏המסים כדי לקבל את ענייניהם.

גם במקרה של בוברוב נמחקה עבירת השוחד, והוא הורשע במירמה והפרת אמונים; קארשי הורשע במתן שוחד, סיוע למתן שוחד ושידול להפרת אמונים; בן-גור הורשע במתן שוחד ובשידול עובדי ציבור להפרת אמונים ונדון ל-6 חודשי עבודות שירות‏‎.‎‏ ערעור המדינה על עונשו נדון כעת בעליון; ושטיינמץ הורשע במירמה והפרת אמונים ונדון ל-6 חודשי עבודות שירות.

‏בפרשה עדיין עומד לדין יגאל סער, שהיה נציג הרשות בארה"ב. בכתב אישום נפרד בפרשה עומדת לדין שולה זקן, אחותו של קארשי ומי שהייתה ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. ‏‎‎‏