ההסתערות על שבועות: 1,000 דיילים ותקציב של מיליוני שקלים

תנובה, שטראוס, טרה ומחלבות גד נערכות לשבועות ■ סמנכ"לית שיווק תשלובת החלב בתנובה: "בשבועות, בגלל שזהו בחג חלב, לצרכן יש רצון ונכונות גבוהה להתנסות במוצרים חדשים"

חברות החלב ובראשן תנובה, שטראוס, טרה ומחלבות גד, נערכות להסתערות על שוק החלב לקראת שבועות. 4 החברות יחד השיקו השבוע מגוון מוצרים חדשים לקראת החג, וישקיעו מיליוני שקלים בניסיון למנף את המותגים שלהם בשבועיים הקרובים. לא פחות מ-1,000 דיילים של החברות השונות יסתערו על נקודות המכירה בפעילות קידום מכירות מאסיבית שאינה אופיינית בשגרה.

תנובה תשקיע 4 מיליון שקל בחג ותעסיק כ-500 דיילים בנקודות המכירה. קבוצת שטראוס תשקיע 2 מיליון שקל. טרה מצדה נערכת להשקעה של 3 מיליון שקל, ואילו מחלבות גד תוציא 3 מיליון שקל ותעסיק 350 דיילים בנקודות המכירה. כמחצית מהתקציבים יופנו לפרסום.

"שבועות הוא חג החלב, והמכר הוא מאוד גבוה. כמו כן, המודעות הצרכנית למוצרי חלב מאוד גבוהה בשבוע החג", אומר מנכ"ל טרה, ארן אלסנר.

סמנכ"לית שיווק תשלובת החלב בתנובה, ענת גרוס-שון, אומרת כי המכירות בשבוע החג עולות ב-50%, אבל מודה כי "זו לא הסיבה המרכזית". לדבריה, "בשבועות, בגלל שמדובר בחג חלב, יש לצרכן רצון ונכונות גבוהה להתנסות במוצרים חדשים, שבשגרת היומיום הוא פחות פתוח אליהם. הדבר בא לידי ביטוי בעוצמה גדולה יותר בקטגוריות מיוחדות בהן נגבית פרמיה מהצרכן.

"לחג השבועות יש חשיבות ברמה תדמיתית. בחג הכי גדול של הקטגוריה, אם אתה לא פעיל בו - אתה הופך להיות פחות רלוונטי תפיסתית בעיניי הצרכן. זה כמו החומוס ביום העצמאות שאם אתה לא שם, אתה לא קיים", אומרת גרוס-שון.

תנובה השיקה לקראת החג מגוון מוצרים ובראשם סדרת מוצרים העשויים מחלב עיזים כמו גבינה לבנה, יוגורט עיזים לשתייה, גבינת פטה ועוד. הפעילות השיווקית, תחת הכותרת "טנא תנובה", תכלול חלוקת 300 אלף סלסלות מקש, ללא מוצרים.

קבוצת שטראוס השיקה לחג טעמים מיוחדים של גבינת "סימפוניה", הכוללים "סימפוניה" פלפלים קלוי ו"סימפוניה" בטעם עירית. כמו כן, החברה נכנסה עם המותג "סימפוניה" לגבינות שמנת 22% שומן. טרה השיקה לחג גבינה לבנה עם פסטו וגבינה לבנה עם שום.

"בשבועות יש צורך צרכני למלא שולחן חג במוצרים חלביים, ולכן יש מקום להשקת מוצרים חדשים שהם פחות יומיומיים ויותר חגיגיים", מסבירה מיכל איתן, מנהלת שיווק מחלבות שטראוס.