הטיפ היומי: מניית רכב שמסוגלת לדהור עוד 42%

במורגן סטנלי מעלים את דירוג מניית פורשה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 67 אירו

פורשה אוטומוביל הולדינג (סימול בגרמניה: 3PAH) הינה חברת החזקות גרמנית המחזיקה בשליטה של 100% ביצרנית מכוניות הספורט הידועה פורשה, המייצרת מגוון רחב של דגמי מכוניות ספורט כמו Boxster, 911, Cayman ו-Panamera. החברה מציעה גם שירותי מימון וביטוח עבור לקוחותיה.

ב-2007 ניסתה פורשה לבצע ניסיון השתלטות כושל על קבוצת פולקסווגן, וב-2009 הודיעו שתי החברות על כוונתן להתמזג, מהלך שהתעכב עד כה בשל בעיות מימון ובעיות משפטיות. 3PAH נתבעה על ידי משקיעים בטענה שביצעה מניפולציות במנייתה על רקע ניסיון ההשתלטות, וגרמה להם הפסדים כבדים. החברה ניצחה במשפט והערעור עומד נגדה כעת. כיום מחזיקה 3PAH ב-50.7% ממניות פולקסווגן.

אנו סבורים שהמשקיעים נתנו משקל יתר לסיכון המשפטי לו חשופה החברה. המחיר הנוכחי מתמחר חבות משפטית מוערכת (הפסד אפשרי במשפט) של כ-5.9 מיליארד אירו - שיא חבות שלא נראה מאז הוגשה כנגד 3PAH התביעה שנדחתה. מדובר בהנחה של כ-40% על הערך הנכסי הנקי (NAV). אנו רואים הצדקה מועטה לכך, ומעלים את דירוג המניה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 67 אירו (אפסייד של 42%), המניח את דחיית הערעור.

המלצתנו, נדגיש, מהווה מהלך המניח תוצאות חיוביות של ההליכים המשפטיים ולא המלצה להיחשף לעסקי החברה או לפולקסווגן. בתרחיש השורי, מחיר היעד עולה ל-90 אירו, אפסייד של כ-91%, ומניח גם תוצאות טובות של פולקסווגן. בתרחיש דובי, הערעור מתקבל במלואו ומחיר היעד צונח ל-20 אירו - דאונסייד של כ-58%.

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי