לאחר 5% נפילה: אלביט הדמיה תרכוש אג"ח ב-300 מ' ש'

אלביט והחברה הבת פלאזה סנטרס רוכשות את האג"ח שלהן בהיקף כולל של 300 מיליון שקל ■ המנכ"ל דודי מחלוף: "הבעת אמון באיתנות הקבוצה"

חברת אלביט הדמיה הודיעה הבוקר (ב') לבורסה כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית לרכישה עצמית (buy back) לכל סדרות האג"ח הנסחרות של החברה (א' - ו'), בהיקף של 150 מיליון שקל. זאת, לאחר שאתמול נפלו אגרות החוב של אלביט הדמיה בשיעור של עד כ-5%. בנוסף, פלאזה סנטרס תבצע רכישת עצמית של האג"ח שלה (סדרות א' ו-ב') בהיקף של 150 מיליון שקל. עסקאות הרכישה תבוצענה במהלך המסחר בבורסה או בעסקאות מחוץ לה.

"דירקטוריון והנהלת הקבוצה החליטו, כי לאור המחיר ההזדמנותי אליו הגיעו אגרות החוב שלנו, כי המהלך המתבקש והנכון הוא רכישה עצמית של אגרות החוב", אמר דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה. "אנו מאמינים כי ציבור המשקיעים... ייראה בצעד זה, בין היתר, הבעת אמון שלנו באיתנות הקבוצה. הקבוצה ממשיכה לפעול ליישום תוכניתה האסטרטגית ארוכת הטווח".

כאמור, אתמול צנחו מחירי האג"ח של אלביט הדמיה במסחר בתל אביב בכ-5% בעקבות שמועות לא מבוססות בשוק לפיהן לאלביט יש בעיות במסגרת החזרי חובותיה לבנק הפועלים - אשר היקפם עומד על 250 מיליון שקל. התגובה המהירה של אלביט נועדה לאותת לשוק כי החברה מאמינה ביכולתה לעמוד בהחזר חובותיה כנדרש.

2 סדרות האג"ח המדוברות נסחרות בתשואות של 6.8%-7.2% בעקבות הירידות אתמול - מדובר באג"ח קצרות טווח עם דירוג גבוה ("A"), כאשר פידיונן הוא באוגוסט 2011. אולם יש לציין כי בתקופה האחרונה התגבר החשש בשוק מפני הורדת דירוג לאג"ח החברה.

לפי הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2010, לאלביט הון עצמי של 10.7 מיליארד שקל. את 2010 סיימה החברה ברווח של 73.5 מיליון שקל על הכנסות של 1.4 מיליארד שקל.