זכייני ערוצים 2 ו-10 ידרשו פיקוח חיצוני על הפרסום ברשות השידור

עפ"י חוק רשות השידור החדש, מועצה חדשה תהיה אמונה על תשדירי השירות והחסויות בערוץ

במסגרת הדיונים על חוק רשות השידור שיעלה מחר (ד') בכנסת, עשויות זכייניות הטלוויזיה המסחרית לדרוש לראשונה פיקוח חיצוני על הפרסום ברשות השידור. מחר אמור לעלות חוק רשות השידור לדיון מתקדם נוסף בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, במסגרתו יעלו מספר סעיפים אשר עודם שנויים במחלוקת.

על-פי החוק החדש, מועצת הרשות החדשה, לכשתקום, אמורה להחליט באשר לכללים לשידור תשדירי שירות והודעות חסות ברשות. מדובר במועצה חדשה במבנה של דירקטוריון, אשר אמורה להחליף את המליאה. ל"גלובס" נודע, כי בדיון שבו ישתתפו גם זכייניות הטלוויזיה המסחרית, קשת, רשת וערוץ 10, צפויה לעלות הדרישה להפקיע ממוסדות הרשות את הסמכות לקבוע את ההלכות הנוגעות לה בנושא הפרסום. הדרישה תהיה כי מי שיהיה אמון על כך, יהיה גוף חיצוני אובייקטיבי כדוגמת משרד מממשלתי.

נושא שינוי במחלוקת אחר, שיעלה מחר, הוא אגרת הטלוויזיה שעל-פי המלצת האוצר תיגבה בעבור אינטרנט, בדומה למדינות שונות באירופה. מוצע לבחון גביית אגרה מכל מי שמחזיק מסך מחשב בביתו, שכן כך הוא יכול לצפות בשידורים. הזכייניות צפויות לדרוש את הסרת החוק בטענה כי הנושא נידון בימים אלה בוועדה בראשותו של ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שאמורה לקבוע את מידת הפיקוח הרגולטורי על האינטרנט. על-פי העמדות שצפויות להיות מוצגות מחר מדובר בתקדים מסוכן.

נושא אחר שנוי במחלוקת, הוא נושא ארכיון רשות השידור. הזכייניות צפויות לבקש להעביר את האחריות על הארכיון לגורם חיצוני שיקבע את המחירון שלו ואת אופן העיון והשימוש בחומרי הארכיון, שמתוקף העובדה כי במשך עשרות שנים הייתה הרשות גוף שידור יחיד, מוחזקים כל נכסי צאן הברזל ברשותה בלבד.

הדיון יעסוק גם בצורך באישור הנדרש משר למינוי המנכ"ל. חברי כנסת שייקחו חלק בדיון ידרשו לבטל אישור זה המצוי היום בחוק. על-פי גורמים המקורבים בוועדה, היו"ר שאמה הכהן אמור לסיים מחר את הדיון על החוק.

ברשות השידור סירבו להגיב לדברים, לפני הדיון.