הטיפ היומי: מניה שיכולה לזנק ב-40% בקצב ברזילאי

גולדמן זאקס ממליץ על מניית חברת הכרייה הברזילאית VALE - חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם

חברת Vale הברזילאית הינה חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם. החברה עוסקת בעיקר בכריית מתכות, והיא מפיקת עפרת הברזל הגדולה בעולם - הברזל הנכרה בברזיל מהווה כ-60% מפעילותה. פעילויות כרייה אחרות מתבצעות בכ-20 מדינות ברחבי העולם, ומחצבים בולטים אחרים שהיא כורה, הם ניקל ואלומיניום. בנוסף מחזיקה החברה בתשתית לוגיסטית אדירה, ודרכה היא משנעת את תוצרי הכרייה שלה.

Vale היא הבחירה המועדפת עלינו מבין מניות המחצבים הדרום-אמריקניות שאנו מסקרים. אנו סבורים שביצועי החסר של המניה מול השוק ומתחרותיה, וחוזקו של מחיר עפרת הברזל, יוצרים הזדמנות קנייה במניית החברה.

הסיבות לחולשת המניה היו חששות מהעלאת תמלוגים בברזיל, ומשינוי בעמדת המנכ"ל בנוגע לאסטרטגיית החברה. ההשפעה של שני עניינים אלו על מחיר המניה הייתה מוגזמת ביותר. המניה זולה מאוד גם בתרחיש של העלאת תמלוגים, ומבדיקות שערכנו, למנכ"ל החדש אין כוונה לשנות אסטרטגיה.

מניית החברה משקפת כעת מחיר עפרת ברזל של 73-95 דולר לטון, בעוד מחיר הספוט עומד על כ-180 דולר לטון. המניה נסחרת לפי מכפיל של 5.3 על רווחים חזויים ב-2011, או בהנחה של 35% על מתחרותיה ריו-טינטו ו-BHP. מכפיל הרווח התפעולי, EV/EBITDA, של החברה עומד על 4.1, והוא בשפל היסטורי. הדיבידנד החזוי שלה ל-2011, העומד על כ-5.3%, גבוה משמעותית ממתחרותיה. אנו ממליצים על Vale "קנייה" עם מחיר יעד של 43 דולר - גבוה ב-40% ממחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של גולדמן זאקס