דלק ישראל: 1.5 מיליארד ש' הכנסות; צניחה של 58% ברווח

דלק ישראל מציגה עלייה של 24% במכירות, כולל מכירות של 59 מיליון ש' ברשת החנויות "מנטה" ■ לחברה 246 תחנות דלק ו-173 חנויות נוחות ■ "ממשיכים בפיתוח תחום הקמעונאות"

חברת דלק ישראל , בניהולו של אבי בן אסאייג, פרסמה את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון, אשר התאפיין בעלייה חדה ורצופה במחירי הדלקים בעולם ובישראל.

דלק ישראל מציגה מכירות ברבעון הראשון אשר מסתכמות בכ-1.45 מיליארד שקל, עלייה של 24% לעומת מכירות של 1.17 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות של רשת החנויות "מנטה" ברבעון הראשון הגיעו ל-59 מיליון שקל, עלייה של 25% לעומת מכירות של 47 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2010.

העלייה במכירות מוסברת בעיקר בשל העלייה במחירים הממוצעים של הדלקים בהשוואה לשנה שעברה, וכן מגידול במכירות מגזר השיווק הישיר של דלק ישראל, כמו גן מגידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה".

דלק ישראל מדווחת על רווח תפעולי של 49.5 מיליון שקל, ירידה של 3% בהשוואה לרווח תפעולי של 50.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-14 מיליון שקל, ירידה של 58% בהשוואה ל-34 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה.

נכון לסוף הרבעון הראשון, לחברת דלק ישראל 246 תחנות דלק ציבוריות - 198 מהן בהפעלה עצמית. בנוסף, לחברת 173 חנויות נוחות ברשת "מנטה" (בהשוואה ל-150 חנויות ברבעון המקביל ב-2010). במהלך הרבעון החולף השלימה דלק ישראל הקמה של 4 מתחמים חדשים, 10 חנויות נוחות חדשות ו-3 חנויות מנטה מרקט חדשות.

"על אף התחרות הגוברת בענף החברה הצליחה לשמר ולשפר את מרווחי השיווק ממכירת דלקים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד", התייחס לנתונים המנכ"ל בן אסאייג. "במקביל אנו ממשיכים בהאצת הפיתוח בתחום קמעונאות הדרכים שתורם לצמיחה".

לדברי בן אסאייג, "עד סוף 2011 החברה צפויה להשלים בנייה של 6 מתחמי תדלוק חדשים ו-12 חנויות מנטה". גם סמנכ"ל הכספים בחברה, משה משיח, התייחס לנתונים: "הגידול ברווח הגולמי ברבעון והיציבות ברווח התפעולי, במציאות של התייקרות ניכרת במחירי הדלקים, בעלויות תובלה ובעמלות כרטיסי האשראי, מעידים על תוצאות מהלכי ההתייעלות בהם נוקטת החברה".