קרבות המחיר חוזרים: גם בשבועות יהיו מבצעים בשקל

המבצעים ברשתות השיווק ימומנו ע"י 3 גורמים: חברות החלב, הצרכנים והקמעונאים עצמם

חג השבועות הקרב מחזיר את מבצעי המוצר בשקל אל המדפים. רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שהיה הראשון בשוק שהכריז על מבצעים בשקל, יציע גם בחג הקרוב 3 מוצרים במחיר של 1 שקל בלבד. ברשת יציעו בשקל את הפסטה של המותג הפרטי, גבינה לבנה 250 גרם של חברת טרה ושמנת לקצפת של ריצ'.

המבצעים, שיחלו ביום חמישי הקרוב, לא יותנו בקנייה ברשת אך יוגבלו לשתי יחידות מכל מוצר. במימוש כל המבצעים, מדובר בהטבה של 25 שקל ללקוח.

אסטרטגיית שיווק המוצרים בשקל יצרה בעבר באזז מטורף שתרם רבות לחשיפה ולהגברת המודעות לרשת רמי לוי שיווק השקמה, כמו גם למיצובה הזול. בפסח האחרון נקטה לראשונה שופרסל באותה האסטרטגיה כאשר הציעה קבב בשקל. השאלה הגדולה היא האם כלי שיווקי זה עדיין פועל על הצרכן ומסייע להביא את הלקוחות לרשתות.

על כך אומר לוי: "המבצעים מביאים את הלקוחות ואחר-כך גם משאירים אותם ברשת, כי הלקוח שמגיע רואה שהסל זול יותר מהמתחרים. אני לוקח את כל תקציב הפרסום שלי ושם במוצר, במחיר. פרט לכך אני עוזר לאנשים לעשות את החג, וזה מה שחשוב".

מחירי מוצרים אחרים עולים

ביינות ביתן מציעים 3 יחידות של גבינות טרה ב-10 שקלים וגבינה רביעית חינם בגבינות סקי וסימפוניה של שטראוס.

גם ברשתות מגה מוצעת גבינה רביעית חינם של תנובה, שטראוס או טרה. בנוסף, ברשת מגה בול מציעים מוצר שני ב-1 שקל במגוון מוצרים כמו קפה מגורען ג'ייקובס, פתי בר עלית ועוד.

בשופרסל דיל מציעים 4 גבינות לבנות של תנובה, טרה או שטראוס, ב-20 שקל ומוצר שלישי חינם במגוון מוצרים של מחלבות גד.

מי מממן את המבצעים? 3 גורמים: חברות החלב, הצרכנים והקמעונאים. חברות החלב נוטלות חלק משמעותי במימון המבצעים לצרכן אך אינן מעוניינות לחשוף זאת, מחשש שחשיפת תנאי הסחר של רשת אחת תקשה עליהן מול הרשתות המתחרות.

הקמעונאים משיתים חלק מעלויות המבצעים על הצרכנים, וזאת על-ידי העלאת מחירים של מוצרים אחרים. "באופן עקרוני זה כך. זה בא על חשבון משהו אחר", מודה קמעונאי גדול בפני "גלובס".