פעם שנייה ברציפות: הפרסומת של בזק - הזכורה והאהובה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: היעדרות שטראוס מהמסך בולטת על רקע הקמפיינים של המתחרים לשבועות

הפרסומת של בזק, באמצעות אדלר-חומסקי, ממשיכה זה השבוע השני להוביל את מדד הפרסומות הזכורות והאהובות. שיעורי הזכירה של הפרסומת זהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד על 12.8%. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 25.2%.

ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי חג השבועות בפתח, וכרגיל המחלבות הגדולות הגבירו את הווליום הפרסומי ויצאו בקמפיינים במגוון אמצעי המדיה. לאור זאת בולטת היעדרותה של שטראוס, שבחרה לסיים את הקמפיין שלה "דני או דניאלה" מספר שבועות לפני החג. לעומתה,

שתי המחלבות הגדולות, תנובה וטרה, יצרו קמפיינים המותאמים במיוחד לחג השבועות, וזאת במטרה ליצור קישור אסוציאטיבי חזק בין חג השבועות, למותג של המחלבה.

טרה בחרה בקמפיין הומוריסטי בכיכובו של מנשה נוי, ואילו תנובה המשיכה את הקו האסטרטגי שלה, "לגדול בבית ישראלי", והציבה בחזית הקמפיין ערכים של משפחיות, אחדות ושמחה. שני הקמפיינים עושים שימוש בילדים ומעוצבים ברוח החג כשהצבע לבן שולט על המסך.

הקמפיינים של שתי החברות זכו לשיעור אהדה נמוך בקרב הצעירים בגילאי 18-34, אך לשיעור אהדה גבוה יחסית בקרב המבוגרים בגילאי 35 ומעלה, להם חיבור חזק יותר למסורת ולרוח החג.

לעומת זאת, הצרכנים הצעירים הביעו אהדה לפרסומת של הונדה, באמצעות מקאן-אריקסון ששמה בחזית את הקדמה הטכנולוגית של הרכב, ויצרה שפה קריאטיבית מודרנית ומשוכללת.

הפרסומת של פלאפון באמצעות אדלר-חומסקי היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כ-1.2 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות אשר שודרו השבוע עלה לעומת מספרן בשבוע שעבר, כאשר מספרן עומד על 256 (בהשוואה ל-242 בשבוע שעבר).

לעומת זאת, סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ירד לעומת לשבוע שעבר, ועומד השבוע על כ-36 מיליון דולר (לעומת כ-37 מיליון דולר בשבוע שעבר).

הכל נשאר במשפחה
 הכל נשאר במשפחה