גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": איפה הכי כדאי לקנות טלוויזיות תלת-ממד

"גלובס" השווה מחירים של 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד ב-6 רשתות חשמל - ומצא פערים שמגיעים ל-4,800 שקל ■ שקם אלקטריק התגלתה לרוב כיקרה ביותר, וא.ל.מ כזולה

טלוויזיות התלת-ממד מציעות את היכולות הטובות בשוק, ולכן צרכנים שרוצים לקנות מסך מתקדם כנראה יבחרו במסך תלת-ממד גם אם לא ינצלו יכולת הזו של המסך. מבחינת נקודת זמן, זה העיתוי הכדאי ביותר לרכישת טלוויזיה - בין אם רגילה ובין אם תלת-ממד, כי בחודש הקרוב חלק מהיצרניות יחליפו דגמים קיימים בדגמים חדשים, ורשתות החשמל צריכות להיפטר מהמסכים הנוכחיים.

"גלובס" השווה 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד של יצרניות שונות ברשתות החשמל המובילות: טרקלין חשמל, א.ל.מ, ביג בוקס, מחסני חשמל, שקם אלקטריק ורשת עולם הקולנוע. גילינו כי למרות שמדובר במסכים זהים - חלק מהרשתות מאבזרות את המסכים במשקפי תלת-ממד, בחלקן נותנים יותר מזוג אחד, ובחלק אחר נותנים גם נגן בלו ריי.

האביזרים האלה שווים הרבה מאוד כסף, אולם מי שקונה את הטלוויזיה לאו דווקא בשביל לראות תלת-ממד אלא כדי ליהנות מיכולות התצוגה הגבוהות שלו בשידור רגיל, כנראה יעדיף לוותר על התוספות של הרשתות על חשבון הנחה במחיר.

מצד שני, המעוניינים בתלת-ממד חייבים להצטייד בכל האביזרים הללו וכן בכבלים מתאימים. לכן השוואת מחירים יסודית תיקח את כל החבילה בחשבון.

מההשוואה עולה כי שקם אלקטריק מציעה לא פעם את המחירים הגבוהים, וא.ל.מ את הנמוכים.

תגובת שקם אלקטריק: "הרשת משווה אחת לחודש מחירים, ובכל המחקרים שנעשו בחצי שנה האחרונה היא נמצאה זולה מהרשתות האחרות. הבדיקה העיתונאית מלווה בשפע של אי-דיוקים, שכן היא לא הסתמכה על המחיר הנקוב על המוצרים כנקודת מוצא אחידה למשא-ומתן לקביעת מחיר סופי, ועם זאת אנו מתייחסים בכבוד לבדיקת העיתונאי. לשמחתנו, לפי התנהלות הצרכנים בפועל, התוצאות מדברות בעד עצמן".

פיליפס PFL9705: פער של כ-2,100 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

דגם PFL9705 של פיליפס הוא מסך LED, שבדקנו בגודל 46 אינץ'. הוא כולל את טכנולוגיית האמבילייט הייחודית לחברה, הכוללת בצדי המסך נורות המקרינות סביבו צבעים זהים לאלה שמופיעים בתמונה, כך שהצופה חש שהתמונה גדולה יותר.

בפיליפס מאפשרים לקבל את טכנולוגיית התלת-ממד כחלק נפרד מהמסך, בתשלום נוסף של 1,000 שקל עבור משדר תלת-ממד המתחבר למסך, ולכאן צריך גם להוסיף עוד עלות של זוג משקפיים בכמה מאות שקלים. מהסיבה הזו כל הרשתות מוכרות את המסך ללא אביזרי תלת-הממד.

המחיר של הדגם הזה הוא הגבוה ביותר מבין הדגמים שבדקנו, אולם מדובר במדיניות מוצרים המאפיינת את פיליפס, שמסכיה תמיד מעט יקרים יותר מרוב היצרניות בשוק, מכיוון שהם מוגדרים כסמי-פרימיום.

א.ל.מ הציעה במקרה הזה את המחיר הנמוך ביותר, העומד על 13,900 שקל, לעומת 15,990 שקל בשקם אלקטריק, מה שמתבטא בהפרש של 2,090 שקל.

טושיבה WL768: פער של 4,800 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

שקם אלקטריק המשיכה להיות הרשת היקרה ביותר ברוב הדגמים שבדקנו. למשל, מסך הטושיבה WL768 בגודל 40 אינץ', המציע גם כאן טכנולוגיית LED, חיבור אלחוטי לאינטרנט באמצעות מתאם, כך שיש גישה לאתר הווידיאו יו טיוב.

המחיר הנמוך ביותר שמצאנו היה גם כן ברשת א.ל.מ ב-7,500 שקל, לעומת 12,300 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של 4,800 שקל בין שתי הרשתות.

חשוב להבהיר כי המחיר ניתן ממוכרן בחנות, ולא מדובר במחיר שהופיע על קיר התצוגה.

כמו כן, ראוי לציין כי המחירים בשאר הרשתות היו קרובים יותר ל-8,000 שקל ולא למחיר שבו שקם אלקטריק מוכרת את המסך הזה.

כל הרשתות פרט לטרקלין חשמל צירפו למסך זוג משקפיים בודד.

סמסונג C7000: פער של 3,635 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סמסונג מציעה כעת את מסך התלת-ממד C7000, שיוחלף בקרוב בדגם חדש יותר. הדגם הנוכחי עדיין עושה עבודה טובה מאוד בזכות טכנולוגיית ה-LED בה הוא פועל והיכולת להמיר תוכן דו-ממדי לתלת-ממדי בלחיצת כפתור.

כאשר הדגם הזה של סמסונג יצא לפני שנה, מחירו היה 18,500 שקל, ולכן זוהי הזדמנות הכי טובה לרכוש אותו במחיר הזה.

המחיר של הדגם הזה בגודל 46 אינץ' היה הנמוך ביותר בטרקלין חשמל במחיר של 11,250 שקל. גם כאן שקם אלקטריק הציעו את המחיר הגבוה ביותר - 14,885 שקל, הפרש של 3,635 שקל.

בטרקלין חשמל נותנים עם המסך שני זוגות משקפיים, בעוד שבשקם אלקטריק מוסיפים לשני זוגות המשקפיים גם נגן בלו ריי ו-4 סרטים.

חשוב לציין כי המוכר בשקם אלקטריק לא ידע מה מגיע בערכה, ולכן הלקוח לא יכול לדעת למה הוא משלם יותר כסף על המסך ברשת הזו.

LG, דגם LX6500: פער של כ-1,000 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

בדומה לסמסונג, גם LG נמצאת לקראת החלפה של דגם התלת-ממד שלה LX6500 שיצא בארץ לפני כשנה.

הדגם, שבדקנו בגודל 47 אינץ', פועל בטכנולוגיית LED וכולל אפשרות לקריאת קבצי וידיאו ותמונות ישירות מכונן דיסק און קיי במתכונת של סטרימר וגם חיבור אלחוטי בתקן בלוטות' לתקשורת של אוזניות.

כאשר הושק בישראל עלה המסך הזה 18,000 שקל, והיום אפשר לקנות אותו ברשת עולם הקולנוע ב-10,000 שקל ללא משקפיים, כאשר ביג בוקס הציעה אותו בכ-11,000 שקל, כולל זוג משקפיים בודד ומצלמת פוקט בתלת-ממד - הפרש של כמעט 1,000 שקל.

סוני, HX800: פער של כ-3,250 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סוני מוכרת בארץ את דגם HX800 שבדקנו בגודל 46 אינץ', גם הוא בטכנולוגיית LED עם יכולות תלת-ממד. הטלוויזיה מגיע עם טכנולוגיית Motionflow 200 Hz PRO, שלדברי החברה מאפשרת להציע קצב רענון מסך המקביל להתחלפות 200 תמונות לשנייה, כך שניתן לקבל פירוט תמונה גבוה עם פחות טשטוש כתוצאה מהתנועה. טלוויזיה זו כוללת גם את המעבד של סוני BraviaEngine 3, מעבד תמונה המשפר את איכות תמונת הטלוויזיה משידורים באיכות נמוכה.

המחיר הנמוך ביותר במקרה הזה היה אצל א.ל.מ - 9,750 שקל, לעומת כ-13,000 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של כ-3,250 שקל, כאשר שתי הרשתות לא מצרפות שום אביזר.

ברוב הרשתות המוכרנים לא בקיאים בתחום הטלוויזיות בתלת-ממד

מלבד המוכרנים ברשת מחסני חשמל, מוכרני הטלוויזיות מוכנים לעזור, להקשיב ולייעץ על מסכי התלת-ממד מבלי להיראות חסרי סבלנות, גם כאשר מדובר במוצר שלא דומה למסכים רגילים, מבחינת המורכבות באביזרים שמגיעים איתו, כמו משקפיים או נגן בלו ריי התומך בתלת-ממד.

עם זאת, חלק מהמוכרנים לא היו מספיק בקיאים ולא ידעו אילו טלוויזיות אכן מגיעות עם משקפיים או נגן בלו ריי ואילו לא.

נציג המכירות בשקם אלקטריק שמח להסביר אילו מסכים טובים לדעתו ואילו לא, אבל לא ידע אם נקבל ברוב המסכים משקפיים. לטענתו, הדבר מחייב שיחה לסוכן של היבואן.

ברשת עולם הקולנוע נתקלנו בקצת חוסר רצון לסייע לנו, כאשר הנציג אמנם סיפק מחירים, אבל לא היה מוכן לברר עם היבואן אם מקבלים משקפיים. גם שאר המוכרנים בחנויות לא היו מספיק בקיאים בנושא, אבל עשו מאמצים למצוא את התשובה.

מי שהפתיעה לרעה מבחינת איכות השירות הייתה רשת מחסני חשמל בסניף שליד קניון איילון ברמת-גן. נציג המכירות לא הסכים לשבת ולהסביר לנו את מחיר המסכים, לטענתו המחירים מופיעים על הקיר של המסכים. הוא לא היה מוכן לעשות מאמץ ולעזור לנו למצוא כל דגם מעבר לזה.

מבחינת היבואנים, מדובר בממצא מדאיג. לקוח שייכנס היום לרשתות החשמל יתקשה לבחור דווקא במסך תלת-ממד, מכיוון שהמוכרנים לא יודעים על האביזרים שמגיעים עם המסכים.

חשוב לציין כי אין דרך לראות היום במסכי היצרניות תלת-ממד ללא המשקפיים, ויכול להיות שלקוח לא יידע על כך עד שיגיע הביתה.

ממחסני חשמל נמסר: "אנו מצרים על המקרה ורואים אותו בחומרה, עם פנייתך הנושא בבדיקה מול מנהל הסניף. המקרה אינו משקף את התנהלות ומדיניות הרשת, נושא השירות הוא בעל עדיפות וחשיבות גבוהה".

מרשת ביג בוקס נמסר כי רכישת מסך תלת-ממד היא רכישה מורכבת:"לאור מורכבות זו, ישנו משקל משמעותי יותר למקצועיות המוכרן במעמד הרכישה בהשוואה לתהליך המכירה של כל מסך אחר. לכן דואגת הרשת להכשיר בכל אחד מסניפיה אנשי מכירות ייעודיים לטיפול מיוחד בלקוחות המעוניינים ברכישת המערכת".

טלוויזיות תלת מימד

עוד כתבות

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

היא חקרה את אחד הכלכלנים המפורסמים בעולם ובטוחה - אנחנו עושים לו עוול

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה