בדרך לראשות ה-IMF: לגארד בקמפיין גם בפייסבוק וטוויטר

כריסטין לגארד, שרת האוצר של צרפת, תענה מחר במשך שעה על שאלות מעריציה בפייסבוק ועוקביה בטוויטר ■ לגארד נמצאת כעת בהודו כדי לגייס תמיכה מהכלכלות המתפתחות

שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, תענה על שאלות הגולשים דרך טוויטר ופייסבוק מחר (ה'), בעודה נוקטת בכל דרך אפשרית להאיץ את הקמפיין לבחירתה ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית הבא.

העוקבים אחר לגארד בטוויטר ומעריציה בפייסבוק יוכלו לשלוח שאלות לפי סשן רשמי, שיתקיים מחר. "שעה זה לא הרבה זמן!", נכתב בדף המעריצים של לגארד בפייסבוק, היום, תוך ציון כי לגארד תשיב באופן אישי על השאלות.

לגארד כתבה מעל ל-70 ציוצים מעל החלה את הקמפיין שלה במדינות המתפתחות, במטרה לשכנע אותם לתמוך במועמדותה לתפקיד הנכסף. "הודו מוכנה לשקול את התמיכה בי", צייצה לגארד היום, חרף העובדה כי ממשלת הודו לא יצאה בכל הודעה רשמית בנושא, לאחר שלגארד נפגשה עם נציגי הממשלה במדינה, בניו-דלהי. לדבריה, הפגישה עם ראש ממשלת הודו שהזמינה לארוחת צהרים, הייתה "חברית במיוחד".

הכלכלות המתפתחות: רוצים מועמד לא-אירופי

לגארד נהנית מתמיכה רחבה במועמדותה ברחבי אירופה, זאת חרף ביקורת המגיעה ממדינות הכלכלות המתפתחות - דוגמת סין, הודו וברזיל - שגורסות כי מן הראוי שיו"ר קרן המטבע הבא יהיה ממוצא לא-אירופי, לראשונה מאז הוקמה הקרן לפני כ-60 שנה. המטרה היא שמועמד לא-אירופי ינקוט בראייה אובייקטיבית יותר כלפי סוגיות פיננסיות גלובאליות בכלל, ויבחן מחדש את מדיניות קרן המטבע כלפי משבר החוב ביבשת אירופה.

בתוך כל, לגארד מתמודדות לתפקיד נגד נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו, אוגוסטין קרסטנס, אשר הכריז על מועמדותו לתפקיד הנכסף בחודש החולף. קרסטנס לכאורה רץ לתפקיד מטעם אותן כלכלות מתפתחות, אולם הוא סובל מהיקף תמיכה נמוך במיוחד.

מובילה את המירוץ

בין המדינות שהביעו תמיכה במועמדותה של לגארד, ניתן למצוא את צרפת (כמובן), בריטניה, גרמניה, איטליה, וכן את ארה"ב ויפן - המדינות בעלות ההשפעה החזקה ביותר בקרב נציגי קרן המטבע, עקב היותן מחזיקות במרבית הנציגים בקרן. כל המצויינית לעיל צפויות לתמוך באופן רשמי בריצתה של לגארד לתפקיד הנחשק ולהצביע עבורה, עם סגירת רשימת המועמדים הסופית ב-10 ביוני (יום ו' הקרוב).

נציין כי לפי כשבועיים דווח כי כל מנהיגי מדינות ה-G8 יתמכו במועמדותה של לגארד לתפקיד יו"ר קרן המטבע. לגארד, שטסה בשבוע לברזיל ונמצאת כעת בהודו בכדי לגייס את תמיכת השווקים המתעוררים למועמדותה ליו"ר הקרן, נחשבת כרגע למועמדת המובילה לתפקיד.