חברת מקורות תגייס עד מיליארד שקל באג"ח

האג"ח הפרטיות דורגו על ידי S&P מעלות ב-AAA ■ סביר להניח כי ההנפקה תזכה לביקושים גבוהים

חברת מקורות פועלת לגיוס אג"ח בהיקף של עד מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס". בכוונת חברת המים הממשלתית לבצע את הגיוס באג"ח פרטיות, שלאחרונה אושרר דירוגן על ידי S&P מעלות ב-AAA. אולם, מאחר שמדובר בתהליך ראשוני ביותר, טרם נקבע האם הגיוס יבוצע בדרך של הרחבת סדרה קיימת או הנפקת סדרה חדשה, וכן טרם נקבעו תנאי האג"ח. במקורות סירבו להגיב לידיעה.

יו"ר מקורות הינו אלכס ויז'ניצר. לחברה כשמונה סדרות אג"ח פרטיות קיימות, בהיקף של כ-4-5 מיליארד שקל. ככל שתצא ההנפקה לפועל, סביר להניח כי היא תזכה לביקושים גבוהים, למרות תנאי השוק המכבידים המקשים על החברות הקטנות בעיקר לגייס הון. מלבד הדירוג המושלם של מקורות, מדובר בחברה בעלת סיכון נמוך מאוד, כמעט כשל אג"ח מדינה, מה שהופך אותה למתאימה כבסיס לטווח ארוך בתיקי ההשקעות של הגופים המוסדיים.

הדירוג המושלם של מקורות נובע ברובו מהעובדה כי היא חברה ממשלתית. בדוח הדירוג האחרון של S&P מעלות מלפני שנה, מציינים כלכלני החברה כי "דירוג ה-AAA מבוסס על הערכתנו כי בשל חשיבותה הקריטית של מקורות למדינת ישראל, והקשר החזק מאוד בינה לבין המדינה, קיימת סבירות גבוהה במיוחד שמדינת ישראל תעניק תמיכה יוצאת דופן, מספקת ובזמן, במקרה של מצוקה פיננסית. אנו אומדים את הדירוג העצמאי של מקורות בקבוצת ה-AA".

על שולחנה של מקורות מונחים לא מעט פרויקטים בתכנון, ביניהם מתקן ההתפלה באשדוד, פרויקט קו המים החמישי לירושלים בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל, ועוד. במעלות כתבו לפני שנה כי "להערכתנו, ועל סמך תחזיות שנמסרו מהחברה, בשנים 2010-2011 המקורות הפנימיים של מקורות (תיק נזיל ו-FFO) ישמשו לשירות החוב למחזיקי האג"ח ולתחזוקת ושימור רכוש קבוע (CAPEX), גם ללא הישענות על גיוסים בשוק ההון. יחד עם זאת, החברה תזדקק לגיוס חוב נוסף על מנת להשקיע בפיתוח מתקני מים חדשים ולצורך החזר יתרת התחייבויותיה למדינה".