התעשייה האווירית חתמה על הסכם התקשרות עם חברה זרה לפיתוח, ייצור, הקמה ורישוי של טורבינות רוח מתקדמות להפקת חשמל. מהודעת תע"א מהיום (ג') לרשות לניירות ערך עולה כי ההספק של כל טורבינה כזו יהיה 3 מגוואט והן יותקנו בים וביבשה.
במסגרת התוכנית לפיתוחן, תע"א והחברה הזרה עתידות להקים חברה משותפת שתוביל את המיזם, כל אחת מהן תחזיק בה באופן שווה, וכך יתחלקו גם ברווחים מהמכירות העתידיות. עוד נאמר בהודעת תע"א לרשות לניירות ערך כי במסגרת הפיתוח, שתי החברות יקימו שתי חוות רוח במסגרת פיילוט שיבדוק את הביצועים של הטורבינות החדישות.
"גלובס" חשף לראשונה לפני כשבוע את התוכנית של תע"א לבסס את פעילותה במהלך השנים הקרובות בתחום האנרגיה הירוקה, שבו לא עסקה עד כה. זאת לצד פיתוח של יכולות חדשות בתחום לוחמת היבשה. גורמים בתע"א העריכו כי ביישום התכנית יש כדי להכניס כסף רב לחברה הממשלתית, שהתמקדה עד כה בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה ומטוסי מנהלים.
מהודעת תע"א לרשות עולה כי הסכם ההתקשרות נחתם אתמול. תע"א סירבה לנקוב בשמה של החברה הזרה השותפה למיזם, אך עם זאת ציינה כי מדובר בחברה מובילה בתחום הציוד המכני, בתחום ההנדסי ובתחום התשתיות. הפעילות המשותפת של שתיהן בנושא זה נועדה לאפשר לחברה בת שתוקם, חדירה לתחום טורבינות הרוח וחיזוק פעילותה בתחום האנרגיה הירוקה. כך, החברה המשותפת תשווק ותמכור בשם שתיהן טורבינות ללקוחות עתידיים ותספק את השירותים הנלווים. למלאכת הפיתוח ובכללה הקמת חוות הניסוי, יעמידו שתי החברות תקציב בהיקף של כ-43 מיליון אירו.
בתע"א החליטו להאיץ את המהלכים לקראת התבססות בתחום האנרגיה הירוקה, בעקבות הירידה המתמשכת בביקוש למטוסי מנהלים. הירידה החלה עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, ומאז לא חלה התאוששות בענף זה. בשל כך, הדוחות הכספיים האחרונים של תע"א הצביעו על הפסדים של החברה בתחום זה, ובאחרונה הורה המנכ"ל שלה, יצחק ניסן, לנייד עובדים מחטיבת כלי הטייס האזרחיים לחטיבות אחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.