הפדרל ריזרב שוקל לאמץ יעד מפורש לאינפלציה

יעד מפורש לאינפלציה זו אסטרטגיה שהיו"ר בן ברננקי תומך בה כבר זמן רב והיא נהוגה בבנקים מרכזיים ברחבי העולם

בפדרל ריזרב דנים באפשרות לאמץ יעד מפורש לאינפלציה, אסטרטגיה שהיו"ר בן ברננקי תומך בה כבר זמן רב והיא נהוגה בבנקים מרכזיים ברחבי העולם, לפי מקורות יודעי דבר.

הדיונים מתנהלים במקביל למאמצי הבנק המרכזי לעודד צמיחה ולצמצם את ממדי האבטלה בארה"ב בלי ללבות עליות מחירים. יעד אינפלציה יסייע להשקיט את מבקרי תוכניות התמריצים המוניטריים חסרות התקדים, ולעגן את ציפיות הציבור לעליות המחירים אם הפד ינסה בחודשים הבאים לעודד את הפעילות הכלכלית באמצעות שמירה על ריבית המינימום שלו לפרק זמן מהותי נוסף.

"התחושה שלי היא שמדובר כבר על עסקה מוגמרת, אם כי היישום לא צפוי בקרוב, ואולי לא לפני שהתנאים הכלכליים יחזרו קרוב יותר לשגרה", אמר לורנס מאייר, לשעבר נגיד בפד. "היו"ר ברננקי בהחלט תומך בזה, וקשה כיום למצוא מישהו בוועדת השוק הפתוח (מועצת קבלת ההחלטות של הפד) שמתנגד לקביעת יעד אינפלציה".

הקריאות של בכירי הפד לאימוץ יעד אינפלציה גברו בחודשים האחרונים, ונשיאי שלוחות הפד באטלנטה, ריצ'מונד, סנט לואיס, פילדלפיה וקליבלנד כבר הביעו תמיכה במהלך כזה. נשיא הפד באטלנטה, דניס לוקהרט, אמר ב-7 בחודש שהגיע לזמן "לאשר מחדש במונחים מפורשים את מחויבות הבנק המרכזי לספק את חבילת אמצעי היסוד שנחוצה כדי להבטיח הבראה מתמשכת ובת-קיימא".

המקורות יודעי הדבר אומרים שהדיונים על יעד אינפלציה הם "פעילים ורציניים", ומעבר לדיונים התיאורטיים שוועדת השוק הפתוח קיימה בעשר השנים האחרונות מעת לעת.